Dagens Pony: Baby Lickety Split

Baby Lickety Split

Baby Ponies with First Tooth 1986 Year 5

Kom i samma set som:
Baby Tic Tac Toe, Baby Fifi, Baby North Star, Baby Bouncy och Baby Quackers

Den här baby ponyn köpte jag själv när jag var liten samtidigt som jag också köpte Baby Tic Tac Toe och Baby Fifi samtliga i First Tooth setet. Alla i setet har en tand som sticker ut och de hittas oftas med skrap i tanden för att barnen borstat tanden med den tillhörande tanborsten i plast. 
Något som är värt att notera är att dessa för det mesta såldes i box med många tillbehör till men jag fick enbart Baby Lickety Split i box med samtliga tillbehör medan Baby Fifi och Baby Tic Tac Toe kom på card med enbart en tandborste som tillbehör. När det kommer till färgerna på stack toy har säkert några av er märkt att det finns en mängd olika färgkombinationer -se mitt inlägg Stack Toy under accessories. Denna pony är också ett exempel på hur det kan gå när man har dem som display på bokhyllan i sitt rum, håpret bleknar till vitt. Så alla ni som har ponier med fading rose hår, håll dem borta från allt ljus.

Tilbehör: En turkos tandborste, en gul tandkräms tub och en blöja.

Kam: Turkos anka
Satin Ribbon: Vit



Jag glömde hennes vita ribbon som sitter på Baby Valentine i ett tidigare inlägg (och som nämnt) och det är sannerligen åtgärdat vid det här laget kan jag utlova!

Baby Lickety Split's BBE backcard



Backcard bilden är lånad av My Little Wiki
Ponyn är som vanligt min egen


Kommentarer
Postat av: Gealach

Nämen åh! Lickety Split var min allra första ponny som jag fick i julklapp någon gång på lågstadiet! Men att hon också hade en baby såg jag aldrig... Såldes verkligen alla de där i Sverige, undrar jag? På den tiden hade jag och kompisarna stenkoll på vilka som fanns...

2011-07-22 @ 09:19:15
URL: http://gealach.wordpress.com
Postat av: Night Flies

Oja jag köpte min här i Sverige när jag var liten de sålde dock ut snabbt och fanns troligtvis i begränsade upplagor -i synnerhet den utan ft som kom lite tidigare men ponierna kom senare till Sverige denna köpte jag 90-91 någongång. Lickety Split va också min första och hon kommer att komma upp som DP inom kort och samt hur allt började... :)

2011-07-22 @ 20:14:17
URL: http://nightflies.webblogg.se/nightflies
Postat av: Gealach

Kul! Jag blir nästan lite inspirerad att fota av mina och göra ett blogginlägg! :-) Får plocka fram dem ur förrådet. Lickety split fick jag i julklapp året då jag gick i trean, då var MLP helt nya i Sverige.

2011-07-22 @ 21:52:38
URL: http://gealach.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0