Dagens Pony: Hula Hula (UK) / Piña Colada (US)

Hula Hula (UK) / Piña Colada (US)

Tropical Ponies 1990 Year 9

Kom i samma set som: Summer Heatwave, Sail Away och Surfing Days
I USA hette samma set med ponier (i samma ordning) följande: Tootie Tails, Hula Hula och Sea Breeze

Alla dessa underbara fina tropical ponies och har hela sete, för deras tema såklart och deras straka fina neon färger (som jag annars har svårt för på vissa ponier men på dem funkar det). Dock har jag inga av baby paradise ponierna som nästan skulle kunna vara deras baby ponier, åtminstonde är de bosatta på samma paradis ö.
Personligen tycker jag att Hula Hula passar henne bättre då hennes symboler föreställer deras paradis ö med böljande palmer. Hon är min absoluta favorit pony i hela setet men också en absolut favorit i övrigt. Hon är känd för att dansa unbder palmerna med en Hawaii kjol. I ett serieavsnitt kommer Barnacle med sitt pirat skepp till deras ö tillsammans med Wig Wam men Hula Hula hade redan hunnit ut och sen kom Sea Breeze surfandes ut til skeppet. När de tagit sig i land bjuds det på fest. Hula Hula passar väldigt bra ihop med Branacle och Wig Wam och Sea Breeze såklart! :D Varken satin ribbons eller stickers medföljde till detta set. Kan Baby Balm Tree vara Hula Hulas och Barnacles baby måntro? Och  Baby Beach Ball är ju Sea Breeze och Wig Wams.... eller är hon Beach Balls baby? Baby Pineapple måste ju iaf vara Summer Heatwaves baby.

Kam: Blå fiskkam



Tropical Ponies backcard


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0