Dagens Pony: Ice Crystal

Ice Crystal


Mountain Boy Ponies 1987 Year 6

Kom i samma set som: Lightning, Tornado, Sunburst, Thundercloud och Fireball.


Lightning och Ice Crystal är mina favisar i detta set och haft väldigt tur med skicket på dem, inga åldersfläckar at all! Ice Crystal är en vinter pony och hans magi är kopplad till just vintern. Han kan frysa vatten till is så att de andra ponierna kan åka skridskor och därför också väldigt omtyckt bland baby ponierna. Dessa kom bara ut i UK, Skandinavien men även i liten skala i Australien och Singapore under enbart ett år! Vilket gör dem till eftertraktade bland samlare i USA. Ice Crystal är den som är allra mest populär av dessa men tätt bakom följer Tornado i synnerhet om den har sitt rosa hår kvar med lockar och inga ålderfläckar -Oj ja då skullle jag nog säga att den kan gå för lätt mycket mer än Ice Crystal för frågan är om någon någonsin har hittat en så fin Tornado? Jag har bara sett en som kommer i närheten av det men den försvann snabbt på köp nu på ebay för runt tusenlappen -attans! Detta set kom ut med antingen en gräshoppskam eller en grodborste, ribbons - samtliga tillbehör är ovanliga och hett eftertraktade, de brukar man kunna få ge en bra slant för, i synnerhet stickers.  Denna Ice Crystal hade jag turen att komma över på Tradera av en icke samlare som som sålde sina typ helt olekta barndoms ponier som var hur fina som helst men jag köpte bara Ice Crystal från henne för normalpris typ. Borsten är köpt från Druvdalen ur en lot där Ice Crytsal ingick (från en annan barnsamling och därför var jag säker på att det var hans)  men jag var bara intresserad av tillbehören -borsten gick för 75 kr.

Dessa ponier bodde uppe i bergen "There is magic in Misty Mountain" och Baby Lucky var den som först upptäckte dem.

Borste: Ljusturkos Groda
Satin Ribbon: Blå


Kommentarer
Postat av: Retrophilia

Men vart får du tag i alla fina ponnys?! Med tillbehör och allt! För 1-2 år sedan var det en samlare från australien som sålde hela sin samling, alla var mint med tillbehör och backcard! Jag köpte en hel del då :) Kommer dina också därifrån?

2011-07-21 @ 20:35:36
URL: http://retrophilia.blogg.se/
Postat av: Night Flies

Tackar men nej, jag brukar skriva längst ner vart jag köpt dem, glömde det dock denna gång så skrivit till det nu på Ice Crystal. Nej det ligger hård utsållning på de som jag har kvar dvs jag har ca 90 av 300 kvar bara :) men jag handlar MOC av en fr australien som har typ butik det kanske e samma?

2011-07-22 @ 00:09:00
URL: http://nightflies.webblogg.se/nightflies
Postat av: mymlplife - Jenny

Åh vilken fin Ice Crystal! Han är väldigt fin, får se om och när han dyker upp i min samling^^ Har ingen kille än så länge.

2011-07-23 @ 23:00:42
URL: http://mymlplife.blogg.se/
Postat av: mymlplife - Jenny

SV: Nej jag har inte någon kille än. Bara en Baby brother sweet celebrations. Får se när jag köper en kille. Tycker det borde behövas lite såna med^^

2011-07-24 @ 02:06:05
URL: http://mymlplife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0