Dagens Pony: Lightning

Lightning


Mountain Boy Ponies 1987 Year 6

Kom i samma set som: Ice Crystal, Tornado, Sunburst, Thundercloud och Fireball.


Lightning och Ice Crystal är mina favisar i detta set och haft väldigt tur med skicket på dem, inga åldersfläckar at all! Lightning är så stilig och posen är en absolut favorit.

Han kunde försvinna och komma tillbaka genom en blixt och han beskrivs som vänlig och lekfull. Dessa kom bara ut i UK, Skandinavien men även i en liten skala i Australien och Singapore under enbart ett år! Vilket gör dem till eftertraktade bland samlare i USA. Ice Crystal är den som är allra mest populär av dessa men tätt bakom följer Tornado i synnerhet om den har sitt rosa hår kvar med lockar och inga ålderfläckar -Oj ja då skullle jag nog säga att den kan gå för lätt mycket mer än Ice Crystal för frågan är om någon någonsin har hittat en så fin Tornado? Jag har bara sett en som kommer i närheten av det men den försvann snabbt på köp nu på ebay för runt tusenlappen -attans!

Detta set kom ut med antingen en gräshoppskam eller en grodborste, ribbons - samtliga tillbehör är ovanliga och hett eftertraktade, de brukar man kunna få en bra slant för i synnerhet när det kommer till deras mycket ovanliga stickers.

Denna kom jag över i en stor lot på Tradera jag fick min super fina Wind Whistler (finns i ett tidigare Dagens Pony), Lighnting, Powder, Tex, North Star, Baby Firefly (Card version), Baby Lickety Split FT (som Jennifer fick med tillbehör av mig i födelsedagspresent), Peachy, Starshine och Grooming Parlour och alla tilbehör till samtliga ponier (dock inga stickers) samt en massa kläder för 238 kr inkl frakt (köp nu var på bara 200kr!)! Rena loppis priset med andra ord men ibland ska väl även jag ha sådan tur :). Det fanns på köp nu och den var nyupplagd, bara 4 st hade varit inne och den var uppe i kanske 2 minuter innan jag bara tryckte på "köp nu" utan att blinka till det minsta -det fick helt enkelt bära eller brista för det priset liksom. Jag har dock bara sparat Lightning och Wind Whistler samt lite kläder, resten är antingen sålt eller bortskänkt.
En sådan lycka som jäg kände då och en sådan iver över att hämta ut och öppna paketet hade jag inte känt sedan jag började samla på ponier. Bild på loten finns längst ned.

Dessa ponier bodde uppe i bergen "There is magic in Misty Mountain" och Baby Lucky var den som först upptäckte dem.

Borste: Gul Groda
Satin Ribbon: Gul



Lightning's backcard



Backcard bilden är lånad av Lady Twilight




Loten från Tradera som jag hade turen att komma över direkt.




Kommentarer
Postat av: Josefine Viklund

Jag följer dig nu också! :) tack så mycket!

2011-07-27 @ 14:17:35
URL: http://lazyshit.blogg.se/
Postat av: mymlplife - Jenny

Herregud vad billigt för allt det där o.o roligt!

2011-07-28 @ 00:00:30
URL: http://mymlplife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0