Dagens Pony: Moondancer

Moondancer


Unicorns and Pegasus ponies 1983 Year 2

Kom i samma set som:
Firefly, Medley, Twilight, Sunbeam och Glory.


Monndancer fick jag som sagt av mina föräldrar tillsammans med Moonstone i julklapp när jag var liten pga deras astronomi tema.
Jag hade en ljudbok som liten där man kunde följa Firefly, Blossom och Moondancer på äventyr när de får en önskning var vilket visar sig inte vara så lyckat. Moondancer önskar naturligtvis att det ska vara mörkt så att hon kan lysa och det är säkert därför det finns en ovanligare gul variant av Moondancer som bara såldes i Skandinavien. I andra serier trollade hon gärna med de andra ponierna som i ett avsnitt får hon Cotton Candy att sova för att hon åt för många blommor enligt Moondancer. Hon har även Baby Moondancer som finns i ett tidigare inlägg här på bloggen. Hon släpptes en andra gång med tillbehören nedan så den jag har är egentligen från andra släppet dvs Moondancer II som kom tillsammans med Surprise, Skyflier, Powder, Gusty, Heart Throb, Sparkler, Gloty II, Medley II och Firely II (de två sistnämnda med long & curly hair denna gång) 1985. Den första Moondancer kom med en blå shooting star borste och vit satin ribbon istället. Kom med puffy sticker.

Kam: Lila månkam
Satin Ribbon: Ljusblå eller även turkos.



Moondancer's backcard

Backcard bilden är lånad av My Little Wiki


Kommentarer
Postat av: Retrophilia

Min favorit! :) Tyvärr har jag inte den vanliga versionen, tycker att den är så svår att hitta i bra skick. Jag kommer ihåg när den gula versionen var väldigt eftertraktad! Jag betalade flera hundra för min, måste ha varit 6-7 år sedan. Vad jag har sett nu så ligger den på ungefär samma pris som den vanliga versionen!

2011-07-19 @ 20:18:31
URL: http://retrophilia.blogg.se/
Postat av: Night Flies

stämmer bra tror det beror på den nya vågen av nya samlare på tradera -de kan buda väldigt högt på vanliga ponier medans de ovanliga går för ungefär samma pris.

2011-07-19 @ 22:39:02
URL: http://nightflies.webblogg.se/nightflies

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0