Dagens Pony: Moonstone

Moonstone

Rainbow Ponies 1983 Year 2

Kom i samma set som:
Skydancer, Starshine, Sunlight, Windy och Parasol.

Moonstone fick jag samtiddigt som Moondancer i julklapp av mina föräldrar när jag var liten och mamma hade valt dem just på grund utav deras, just det, astro tema såklart! :) Mitt intresse för astronomi har varit stort sedan jag var fyra år (liksom för de flesta i den åldern ifs) och liksom de flesta lade man både astronomin och ponierna i lådor under tonåren (tyvärr :( ). Förekommer sällan i serierna. Har bara sett henne i en enda bildruta helt utan att utgöra någon roll i serien what so ever men hennes magi ligger i att kunna blinka in och ut vilket alla enhörningar kan tack vare sitt horn i pannan. Hennes symbol föreställer, något som inte kan undgå någon oavsett astronomi kunskaper, Saturnus och dess månar. Kom med puffy stickers. Ni som läst och följt min blogg noggrannt, är inte inte mina barndoms ponier fina? Jag är väldigt stolt över dem just för att jag aldrig lekt med dem utan de få skavanker några utav dem trots allt har är av just enbart ljusets och tidens gång.


Borste & Kam:
Lila regnbågsbprste och lila originalkam.
Satin Ribbon: Rosa.



Moonstone's backcard



Backcard bilden är lånad av Lady Twilight


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0