Dagens Pony: Princess Amber/Princess Starburst


Princess Amber (UK) / Princess Starburst (US)


Princess Ponies First Edition 1987 Year 6

Kom i samma set som (UK):
Princess Sapphire, Princess Pearl, Princess Amethyst, Princess Aquamarine & Princess Ruby.
Kom i samma set som (US i samma ordning som ovan): Princess Royal Blue, Princess Tiffany, Princess Serena och Princess Primerose.

Och här fortsätter storyn om Princess Sapphire som jag köpte MIB av axistra och som finns i tidigare inlägg på bloggen -sök på henne så hittar ni det! Jag köpte denna själv ( I Sverige) och som det nämns stod jag och valde mellan Amber och Sapphire och slutligen föll valet på Amber för det var som att jag tänkte att Sapphire och min väg en dag skulle korsas igen och det gjorde det ju även om det skulle dröja många många år igen.
I ett serieavsnitt jag har får man intrycket av att det är någont mellan Princess Amber och Tornado men Princess Amber är ju en utav de visa och mer viktorianska princess ponierna...
Annars så beskrivs hon som en stor optimist helt utan bekymmer.
Puffysticker ska ha medföljt till dessa men jag har inget minne av att det kom något med Amber. I USA fick dessa under andra namn och lite andra nyanser förekommer på manen som ifallet tycks vara för Princess Amethyst och Princess Serena och Princess Royal Blue och Princess Royal Blue men det sagt förbehåller jag mig rätten till de också kan vara blekta istället för egentliga varianter förutom när det kommer till bushwollies. De i USA kom med bushwollies ist för dragons.

Kam: Grön starpick.
Satin ribbon: Rosa och en vit båda med guldmetallic remsa i kanterna.
Drake: Gul vid namn Flash.
Tillbehör: Lila trollspö och turkos struthatt.






Samtliga bilder är från min personliga samling och allt är original.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0