Dagens Pony: Sea Breeze/Surfing Days

Surfing Days (UK) / Sea Breeze (US)

Tropical Ponies 1990 Year 9

Kom i samma set som: Summer Heatwave, Hula Hula och Sail Away.
I USA hette samma set med ponier (i samma ordning) följande: Tootie Tails, Piña Colada och Hula Hula.

Väj dem namn ni tycker passar bäst, själv är jag mer för UK namnen kanske för att det var dem som jag bekantade mig med först förutom när det kommer till Surfing Days som jag kallar vid US namnet Sea Breeze. Jag älskar dessa underbara fina tropical ponies och har hela setet, dels för deras tema såklart och deras starka fina neon färger (som jag annars har svårt för på vissa ponier men på dem funkar det). Dock har jag inga av baby paradise ponierna som nästan skulle kunna vara deras baby ponier, åtminstonde är de bosatta på samma paradis ö kallad Tropical Isle. 
Jag föredrar Sea Breeze, tycker på något sätt att det passar bättre till fiskarna men är lite osäker där dock låter det lite finare tycker jag. Sea Breeze älskar dock att surfa och träffa nya ponier, en äkta beach pony och därav namnet Surfing Days (det ger henne också en unik identitet eftersom att det finns en sjöpony med namnet Sea Breeze).
 Varken satin ribbons eller stickers medföljde till detta set. Obs! Att kammarna kam variera mellan US och UK, i UK ska hon ha kommit med en fiskkam istället. Hennes första slinga från pannan ska vara rosa vilket ofta är blekt till vitt! Det är ganska många som missar detta men nu vet ni det -hon ska ha rosa slinga! Jag har tyvärr sett allt för många pony annonser då säljare använder ordet "perfekt skick" då man kan se att ponyn har blekt hår och i vissa fall frizzigt, nybörjare går tyvärr på detta och kan buda upp en sådan pony till mint priser. Min som är på bilden är köpt av Tina Norrskensljus/Northenlight och har en jättefin rosa slinga och är i övrigt i mint skick.

Borste: Mörkrosa fågelborste föreställandes en duva



Tropical Ponies Backcard



Backcard bilden är lånad av Lady Twilight


Kommentarer
Postat av: Maadeliiene

allt bra idag? =)

2011-07-12 @ 12:15:21
URL: http://maadeliiene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0