Dagens Pony: Sky Rocket

Sky Rocket

Twinkle Eye Ponies Second Edition 1986 Year 5

Kom i samma set som (UK 1987): Tic Tac Toe, Fizzy, Speedy, Locket & Sweet Stuff.
Kom i samma set som (US 1986): Speedy och Sweet Pop.

I UK kom inte alla TE. De TE ponier som aldrig nådde UK var: Mimic, Quackers, Sweet Pop och Bright Eyes.

Hennes symboler föreställer fyrverkerier medan sparkle ponyn Sky Rocket's symboler föreställer själva fyrverkeripjäsen på väg upp.
Hon kan vara en form av symbolik för den 4:e juli. USA:s Nationaldag.
Den här budade jag hem tillsammans med Sweet Stuff från ebay av en säljare som inte var samlare utan bara sålde sina barndoms ponier. Det var en av dessa få chansningar jag gjorde och fick båda två med frakten otroligt billigt, totalt ca 90kr! Sweet Stuff har jag inte kvar för att jag har henne MOC nu men hon var i väldigt fint skick och Sky Rocket skulle jag nog våga säga är mint, hon har den finaste coatingen i ögonen jag någonsin sett, inte ens mina TE MOC har så fin coating. Coatingen i ögonen är det som gör att deras ögon gnistrar och kan alltså också kallas pearly coating, denna coating avtar inte bara pga av slitage utan även med tiden därför finns det nästan inga TE ponier med perfekt coating kvar (inte ens MOC), jag har haft många TE och Sky Rocket är den enda som jag någonsin sett (förutom min spanska Gingerbread men de kanske har en annan coating?) har så gott som perfekt coating. Hon är ganska svår att hitta i fint skick då hon ofta är drabbad av åldersfläckar. Kom med platt stickers i USA dock osäkert på om hon om med puffy i UK.

Kam:
Rosa stjärnkam
Satin Ribbon: Lila



Sky Rocket's backcard (US)



Backcard bilden är lånad av My Little Wiki


Kommentarer
Postat av: Maadeliiene

allt bra? =)

2011-07-06 @ 11:30:52
URL: http://maadeliiene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0