Dagens Pony: Skyflier

Skyflier

Unicorns and Pegasus Ponies 1985 Year 4

Kom i samma set som: Sprakler, Surprise, Heart Throb, Powder och Gusty.


Jag vet att vi redan har en ute för dagen men jag klämmer in en till idag :)
Gusty kom med glittriga symboler i detta set och hon släpptes senare med blå tryckta (icke glittriga) symboler är utan tvekan den populäraste ponyn i detta set, en Gusty med glittriga symboler i fint skick kan gå för en del men det samma gäller för Heart Thorb.
Min Skyflier är från min barndoms samling och är i mycket fint skick då hon precis som de andr bara stått på display och hon känns praktiskt taget som ny. Jag minns att jag fick välja henne i affären på Stor & Liten som då låg beläget i Kvarnen på Vaksalatorg i Uppsala vilket var min absoluta favorit affär på den tiden. Jag minns dock inte vilka andra det fanns att välja på men hade för mig att utbudet var skralt, någon vanligare pony som Surprise eller Heart Thorb kan jag inte minnas för då hade jag nog med största sannolikhet valt Surprise eftersom att jag var mycket för att vilja ha ponisar som var vanligt förekommande i serierna. Det blev ju tråkigare att se och läsa dem utan att ha en enda förekommande pony och Skyflier hör inte till dem frekventa seriefigurerna direkt men jag hade ett serieavsnitt med henne. Några små figurer försöker förstöra för henne då hon ska flyga med sin drake men Skyflier fäster dem på draken och de flyger iväg. Hon såldes aldrig i UK och var därför i början extremt populär bland brittiska samlare. Hon kom med puffy sticker.

Kam: Lila månkam
Satin Ribbon: Ljusblå men nämns även som ljus blå/turkos (jag håller med den senare men det kan röra sig om en variation av nyans mellan US och UK).



Skyflier's backcard



Backcard bilden är lånad av Lady Twilight


Kommentarer
Postat av: Kashaya

Vilken fin.=) Sån nostalgi med My litle ponys.

2011-07-11 @ 08:49:28
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Sofia - Foto, mode & personligt

Hejsan!

Nu har vinnaren av veckans blogg utsetts, kika in för att se om det var du och om inte var gärna med igen :)

Kram!

2011-07-11 @ 13:14:12
URL: http://smnmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0