Dagens Pony: Summer Heatwave/Tootie Tails

Summer Heatwave (UK) / Tootie Tails (US)

Tropical Ponies 1990 Year 9

Kom i samma set som: Surfing Days, Hula Hula och Sail Away.
I USA hette samma set med ponier (i samma ordning) följande: Sea Breeze, Piña Colada och Hula Hula.

Väj dem namn ni tycker passar bäst, själv är jag mer för UK namnen kanske för att det var dem som jag bekantade mig med först förtum när det kommer till Surfing Days som jag kallar vid US namnet Sea Breeze. Jag älskar dessa underbara fina tropical ponies och har hela setet, dels för deras tema såklart och deras starka fina neon färger (som jag annars har svårt för på vissa ponier men på dem funkar det). Dock har jag inga av baby paradise ponierna som nästan skulle kunna vara deras baby ponier, åtminstonde är de bosatta på samma paradis ö kallad Tropical Isle. 
I seriena hade hon en trädgårdsmästar roll på ön där hon odlade frukt i mängder i sin grotta (i synnhet annanas som hennes symboler föreslår) och de mogande snabbt genom att hon ruskar sina lockar som då alstrar värme. Vid sidan om Hula Hula/Piña Colada är detta min favvo.
Jag föredrar Summer Heatwave för att jag tycker det passar henne bättre då hennes lockar alstrar värme i seriena och så låter det mycket finare också. Varken satin ribbons eller stickers medföljde till detta set.
Henns hår ska inte bara vara lockigt utan krulligt vilket är en viktigt aspekt i seriena men hon hittas ofta med utborstat och frizzigt hår. Denna köpte jag på Tradera av en icke samlare och gjord en chansning, fick henne billigt och hon visade sig vara mintig :D

Kam: Mörkrosa fiskkam (nämns också som fuchia färgad)

Tropical Ponies backcard



Backcard bilden är lånad av Lady Twilight


Kommentarer
Postat av: Mammabea

Är ponyerna du skriver om värdefulla på något vis, eller samlar du bara? Såg i ett tidigare inlägg en pony som hade fyrklöver på sidan, en sån hade jag när jag var mindre:)



Har aldrig brytt mig om de tidigare men du gör faktiskt my little ponys mer intressant!:)

2011-07-13 @ 21:19:47
URL: http://mammabea.se
Postat av: julia lilje

följer dig nu också :)

2011-07-13 @ 21:38:32
URL: http://julialilje.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Vilken fin, den där var verkligen i en helt underbar färg. Blir alldelens glad av att se den.=)

2011-07-15 @ 14:36:45
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0