Dagens Pony: Trickles

Trickles

Rainbow Ponies Second Edition 1985 Year 4

Kom i samma set som: Confetti, Starflower, Tickle, Flutterbye, Pinwheel

Det andra släppet av rainbow ponier sägs vara mer sällsynta och därmed också värd mer än första setet, jag vet inte om jag håller med om det. Tickle brukar inte gå för många slantar men som sagt var, det går i perioder och en mintig Tickle (som nästan så gott som alltid är drabbad av åldersfläckar) bör ligga runt 200 kr och uppåt, enligt min mening. Trickles är min barndoms pony och som från allra första början var min brors pony men Trickles fick snabbt flytta in i min ponyhylla såklart :) dock är hon den enda av våra ponier som inte klarat sig helt från lek -hennes enda fel är ett pytte litet skrap i ena kindroskanten och det kan jag överleva :)
Trickles är en trädgårds pony som naturligtvis alltid finns till hands för att bevattna rabatterna med sin vattenkanna tillsamamns med Posey men även med Lemondrop i hennes välskötta trädgård som omger Show Stable. Rainbow ponierna i detta set är extremt svåra att hitta utan symbolrost och Pinwheel är allt för ofta drabbad av missfärgningar, även MOC ponier av dessa drabbas tyvärr också av detta.
Återigen får man vara aktsam med variationer här. Hon kom med puffy sticker.

Kam & Borste: Ljusrosa rainbow shooting star borste och ljusrosa original kam min har dock mer rosa/lila kam och borste.
Satin Ribbon: Gul (dock inte klar gul och lite grönt inslag tycker jag)



Trickles backcard



Backcard bilden är lånad av Lady Twilight


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!:)

jag fattar inte riktigt....handlar inläggen om hästar?

2011-07-10 @ 06:58:28
URL: http://nastasiaaphrodites.blogg.se/
Postat av: Maadeliiene

allt bra med dig? =)

2011-07-10 @ 13:15:37
URL: http://maadeliiene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0