Paris och tävlingen den 14 juli

Jag glömde och lämna en rapport från tävlingen den 14 juli för så mkt annat kom i vägen sen. Men det gick inge vidare och allt var mitt fel. I första omgången drog Paris på sig ett fel (som vanligt tyvärr) i finalomgången väntade jag mig ett fel för hindret över vattengraven var bortplockad och hon klarar inte vattengraven utan hinder -hon fattar helt enkelt inte vad hon ska göra. Jag hade köpt ett nytt och jättefint sele åt henne i rosa från Hanna -se bild nedan! Precis innan start lyfta jag upp Paris och hon splattrade till och jag märkte aldrig att ena benet hade hamnat över ena selbandet vilket resluterade i att hon rev första hindret och ännu ett hinder osv och var väldigt arg. Jag kände verkligen inte igen Paris och undrade vad som hade hänt, det var verkligen inte likt henne! Allt har sina förklaringar och tack vare att de vid domarbordet upptäckte det så rättade jag till selet och hon flög över resten av hindrena med en väldig fart. Jag har ingen koll på resultatet alls men hon kom tyvärr sist i finalen pga detta och jag var så irriterad på mig själv att jag inte upptäckt detta men nu har man lärt sig det och jag kommer att vara jättenoga med att kolla selet i fortsättningen.


Paris nya sele som passar henne utmärkt -visst är det fint!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0