Träning med Newton

Nu har jag äntligen börjat träna Newton. För er som inte vet det så är Paris och Newton kullsyskon och de är så otroligt olika som man bara kan bli. Paris är fruktansvärt snabb medan Newton är långsam och väldigt nosig och det är just nosandet som ställer till problem, stora problem. Förutom att han så gott som hela tiden "fastnar" med nosen i marken, så där så att han bli helt otrubblig, så nosar han sedan intensivt på bommarna så pass att de faller ner. Som förare kan man ta till alla knep men inget verkar störa honom och då känner man sig helt maktlös. Han verkar inte heller kunna fokusera när han ser ett hinder, inte det lilla minsta. Så jag vet inte, han kan vara ett hopplöst fall, Jag tänkte iaf träna honom ett tag nu och starta några gånger så får man se hur det utvecklar sig.


Detta är inte Newton, det ser ut som Paris men det är nog Hannas Balder tror jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0