Inkommet idag och decarda eller inte, det är frågan

Baby Blossom MIB Och Baby North Star MOC

Jag nämnde dessa tidigare då jag missade en auktion med Night Light MOC, ni som läste då kanske minns att jag vann dessa väldigt billigt. Baby North Star var jättefin med starkt rosa hår men Baby Blossom har gulnad bubbla, något som inte syntes på bilden. Det var så pass billigt att även om jag decardar den skulle man kunna få eventuella pengar tillbaka om jag skulle sälja henne! Det är alltså bara Baby Blossom det handlar om och inte Baby North Star.
Men jag känner att skulle behöva råd från er...

Jag har alltid sagt att jag kommer decarda MOC ponier med gulnad bubbla (och hittills har jag sluppit det tack och lov) för att plasten börjat åldras men just nu känns det väldigt olustigt -när det kommer till kritan så känns det aldrig bra att decarda en pony som stått oöppnad i 27 år -vad skulle ni ha gjort?

Som ni ser är detta UK boxen samt med blöjpaketet snugfit istället för den gula US varianten.






Kommentarer
Postat av: Retrophilia

så du fick henne för ett riktigt fyndpris? :) har priserna på mocs/mibs gått ner nu?

Svårt det där med gulnad bubbla, men jag tror inte den färgar av sej på själva ponnyn? Så länge det inte kommer in fukt. Bubblan ser ju inte speciellt gulnad ut på bilden, jag har sett mycket värre :)

2011-06-07 @ 17:57:00
URL: http://retrophilia.blogg.se/
Postat av: Night Flies

Okej det kanske inte är så farligt ändå, tack för rådet det uppskattas ´verkligen! :) ja egentligen har de inte gått ner i pris men den samlaren hade lagt ut massor av nirvana MOC:s just den gången att jag tror dessa två hamnade i skymundan. Sen kan man precis som på Tradera nu fram över fynda en del billiga MOC:s under juni och juli :D

2011-06-07 @ 18:17:31
URL: http://nightflies.webblogg.se/nightflies

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0