Juni 11, 2011

Idag startade jag för första gången på ett år i en kaninhoppningstävling. Vår klubb, Uppsala Läns Kaninhoppare höll en liten tävling i svartbäcken. Det var verkligen skönt att komma tillbaka och göra en omstart på en sådan liten tävling. Jag startade bara med Night Flies Paris i mini klassen som är för nybörjar klass, vilket kändes helt lagom då hon rent bokstavligen inte hoppat på ett år. Jag trodde inte ens att vi skulle komma igenom banan med det gjorde vi :D Resultatet i grundomgången var i inte så bra men som sagt jag är glad att hon iaf förskte och kom igenom på 3 fel. I andra omgången hade hon fattat galoppen och hade lärt sig banan men det blev ett litet nedslag med magen (Paris har alltid lite för bråttom och det är hennes stora svaghet för då slavrvar hon).
Övriga klasser var Svår, Medel och lätt klass samtliga i krokigbana.


Svårklass banan




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0