Yay Grail!

Igår vann jag en MOC pony som för mig var en Grail.
Det är ingen nirvana utan en pony som är ganska vanlig loose MEN mycket svår och ovanlig att hitta som en fin MOC -det vågar jag nog faktiskt påstå. För jag trodde att jag kanske aldrig skulle få se den MOC (och som jag har önskat mig att den ska dyka upp). Darför blev jag helt överväldigad när jag såg den dyka upp på auktion och att jag dessutom vann den! Jippi!
Jag tänker inte avslöja vem det är än, istället ger jag er lite ledtrådar för jag kommer givetvis att lägga upp en bild och avslöjar vem det är när den anlänt :D
För mig är det här lika stort som att vinna Nightlight MOC och det var nog därför som jag hejdade mig under budandet av Nightlight, för att denna hade kommit upp :) Se vilka prioteringar man gör ibland! :D
Men vad tycker ni? Jag tycker inte att det behöver vara värsta nirvana ponyn som är en Grail. Jag samlar själv inte på nirvana ponies. Jag har 3 st samt några ej pat pend från min barndoms samling. De flesta samlare ser väldigt olika på samlandet, många inriktar sig inom vissa områden men något som verkar vara väldigt vanligt överlag är just nirvana ponies. Jag är inte mycket för varianter, har jag en pony oavsett om den är HK eller Italy så räknar jag det som jag har den och vill inte skaffa en till. I första hand vill jag ha HK MOC men skulle det inte finnas något val kan jag tänka mig att köpa en Germany eller Italy MOC om de inte skiljer allt för mycket från HK exemplaret förstås (som många greek ponier gör).
Men naturligtvis finns det två undantag och det är Nightlight och den blå Lickety Split Italy som jag vill ha även om de är nirvanas. Det är för att dem är så otroligt fina och för att Lickety Split är min första pony ever och favorit så hon är den enda som jag vill ha varianter av.
För mig handlar samlandet allra mest om skicket, det gör att det blir väldigt svårt att samla och därför betstämde jag mig för drygt ett år sedan att bara samla MOC/MIB/MIP.

Här nedan är Panini bilder från mitt album (också från barndoms samlingen). Jag har ägt samtliga ponier loose men har bestämt mig för att behålla 3 st (resten är sålda), en utav dem hade jag som liten (och är en av dem som jag behåller såklart) men det är en pony på bilden som jag tyckte va så läcker och ville ha och den vann jag igår -kan ni gissa vilken det är?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0