Dagens Pony: Bluebell

Bluebell

Flower Ponies 1990

Jag köpte henne själv och det är något senare än 1990 då ponierna antingen kom lite senare till Sverige eller låg kvar i affärerna ett tag. Jag ville ha en pony som var så lik Firefly som  möjligt men eftersom att hon var borsta från sortimentet sedan länge var detta det närmaste man kunde komma. Vid den tiden hade jag ingen pegasus. I barndoms samlingen blev det min första och enda pegasus. Ponierna på 90-talet kom med tråkigare kort, i samma stil som Baby Schoolbag och dem. Jag har tyvärr inte hennes kort kvar och har inte kunnat hitta det någon annanstans heller. Hon ska ha rakt hår, ej lekt med och har bara vart på display så hon ser ut att vara mint med starka kindroser.

Satin Ribbon: Ska inte ha någon.

Kam: Gul flower pick



Hon är lite mörkare i verkligheten


Kommentarer
Postat av: keela

aaw, vad du är snäll :)

2011-05-24 @ 12:37:58
URL: http://keela.se
Postat av: Retrophilia

Åh, en av mina favoriter! :) Hon och Hula Hula var dom första ponnysarna som jag fick när jag var liten :) Ville så gärna ha en enhörning och en pegasus! Jag lekte att Blue Belle var en kille och "han" var tillsammans med seabreeze, haha. Vilka minnen! :)

2011-05-28 @ 23:05:05
URL: http://retrophilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0