Dagens Pony: Sand Digger

Sand Digger

Sunshine Ponies 1988 Year 6

Dessa ponier kom också i ett set av 6 st vilket var: Sand Digger, Mainsail, Shoreline, Wave Runner, Beachball och Seaflower. Samtliga har en hårslinga i både man och svans som ändrar färg i solljus (de jag har sett har ändrat till rosa, finns det andra färger?). Deras hår är utav en annan kvalitet och hittas ofta med extremt torrt hår som inte kan ändra färg längre. Håret bör inte plattas då det nästan blir ännu värre än innan och här hjälper inga balsam kurer enbart.
Den här är från min barndoms samling och jag köpte också denna själv (ja jag var en MLP samlare redan då :)). Tyvärr har jag inte hennes backcard kvar. Hon har bara hamnat i solljus en gång och det var förra sommaren och hennes slinga blev mörkrosa precis som hennes ögon men det är något jag inte gör om då hennes svans tenderade på att bli lite torrt (direkt!), lyckligtvis klarade hon det. Ej lekt med och har bara stått på display under barndomen, arkiverad sedan början av 90-talet dock. Posen hon står i kallas shy pose.

Kam: Rosa fjärilsborste
Satin Ribbon: Ska inte ha någon


Kommentarer
Postat av: Yohanna

SV: Ja men visst var den god! :D

2011-05-27 @ 14:26:55
URL: http://fireflybaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0