Jätteroligt men....not!

I natt budade jag hem Baby Blossom MIB och Baby North Star (Sparkle) MOC som slutade på väldigt låga bud för att säljaren lagt ut en mängd attraktiva nirvana MOC/MIB som gjorde att dessa hamnade i skymundan. Mmm jag vet jätteroligt kan man tycka om det inte vore för något annat...
 Denne måste ha sålt ut sin samling, någon som vet? Jag hänger inte mycket på arenan mer än kollar nirvana och MOC bilder så jag har ingen koll men jag antar att det är en känd samlare där...? Det är alltid kul att få lite bakgrunds stories om sina ponier för Baby Blossom MIB var en UK/Skandinavisk förpackning och inte US varianten, såg jag och det är klart att jag ser fram emot att få hem dem.  
MEN jag grämer mig något så oerhört över att jag losade Nightlight! Nightflies måste ha Nightlight ju! Jag fattar inte hur jag kunde fega ur på den MOC -hon gick ju för sjutton för 200$ loose innan jul, vad är det här?! Och det värsta är att den gick för en struntsumma ahhh! 255$ för Nightlight MOC är ingenting ahh va arg jag är! Det är klart jag inser att hade jag budat mer så vet man aldrig vart hade slutat troligtvis runt 400$ eller nåt vilket isf hade känts bättre att losa på. Jaha det är väl bara att gratta vinnaren till ett så bra pris, hoppas man kommer se henne uppe snart igen. Ponier jag önskar se MOC på ebay brukar allt för ofta dyka upp...lite väl snabbt ibland.
Jaja suck, vad är en Nightlight...?




Nachtlicht Ich liebe dich

Bilden är lånad från delaneys


Kommentarer
Postat av: Night Flies

Jag har kollat på arenan (ska bli bättre på det framöver) och vad jag förstår det som så återsäljer delaneys åt en annan storsamlare och de ska sälja en mängd exklusiva ponier framöver men jag ska fråga mer om det. Jag tycker sånt är intressant, att få veta lite bakgrund stories om sina ponier :)

2011-05-29 @ 15:27:44
URL: http://nightflies.webblogg.se/nightflies
Postat av: Retrophilia

Tur att jag inte letar ponnys på ebay för då hade jag blivit frestad! :) Nightlight är fin!

Sv: Ja, jag hade Buttons som en kille också för han hade ju killröst i nån av filmerna, samma sak med Gusty! Enhörningen Hula Hula, går du in på kategorin "80-tal" och scrollar neråt så finns det en bild på mej och henne där, från 91 :)



2011-05-29 @ 15:32:22
URL: http://retrophilia.blogg.se/
Postat av: Night Flies

aha Hula Hula som Sail Away (UK) ja jag vet och Wind Whistler också :)

2011-05-29 @ 15:45:06
URL: http://nightflies.webblogg.se/nightflies

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0