Sportstime & Baby Schoolbag MOC

Diskussionerna som pågått på MLP forum runt om i världen har alltså handlat om huruvida Sportstime och Baby Schoolbag är en han eller hon men inga riktiga bevis har presenterats för hur det skulle förhålla sig med det.

Baby Scoolbag: Jag trodde först myten hade uppstått kring en folder där Hasbro hade tagit fram Baby Schoolbag i en Baby Boy pose istället för den typiska flick posen som hon sedan såldes i. Tji fick jag när jag fick se hennes backcard.

Här nedan presenterar jag prototypen som fanns i foldern. Denna folder följde med min spanska Gingerbread som jag en gång lovade att visa bild på i Druvdalen men glömde sedan bort det helt. Jag lovar att jag ska, någon gång inom snar framtid, presentera henne här. Jag tänkte också börja sortera i mina satin ribbons och kolla vems som är vems och därefter börja med Dagens Pony här på bloggen men det är ingen lätt sak för mig då mina ponier måste tas ut och tempereras gradvis innan de kan fotograferas.




Och här kommer Baby Schoolbags backcard där han omnämns som he.



Som ni ser så skiljer poserna på de andra ponierna med. Hasbro skriver också ut på sina backcard att ponierna på bilden kan skilja ifrån dem som såldes. Baby Schoolbag och de andra ponierna som kom med MOC loten igår kommer från kreatobergas i Grekland

Sportstime



Sportstimes backcard där han också omnämns som he. Sportstime MOC är också min egen.

Så nu var dessa mysterier lösta. Andra ponier som det kan ha diskuterats om är Shady och Wind Whistler, mycket pga att Wind Whistler hade en killröst i de svenskdubbade MLP filmerna. På de backcard som jag har sett omnämns de som en hon.
Hela backcard texterna är med, inga berättelser är förkortade.


Kommentarer
Postat av: kickan34

hej ville bara tacka! Vilket bra svar du gav på novembersaras blogg, nu behöver jag inte oroa mig och vara så himla rädd för att jorden ska gå under längre. Men hey om det händer så händer det.. KRAM

2011-05-18 @ 22:52:26
URL: http://kickan34.blogg.se/
Postat av: Retrophilia

Jag fick den där foldern när jag var liten, jag ville så gärna ha en riktig "kill-pony". Men min baby schoolbag hade ju inga håriga hovar! :) Sportstime har jag däremot alltid sett som en kille! Har du en spansk gingerbread?! Vill se! dom spanska versionerna är så fina!

2011-05-20 @ 22:11:59
URL: http://retrophilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0