Välkommen till min MLP samling!

Denna blogg kommer att handla om My Little Pony och mitt My Little Pony samlande som började i juli 2009.
My Little Pony tillverkas av Hasbro och kom ut 1982 (Year 1) men har en förlaga kallad Pretty Pony som kom ut 1981. Jag samlar enbart på G1:or (äger en G3:a dock), efter G1 kom G2, G3, G3.5 och nu finns även G4:orna ute men jag har inte fattat tycke för någon utav de näst kommande generationerna.
Det hela började när jag rensade i förrådet för att slänga en hel del saker (fortfarande alldeles för mycket saker kvar dock puh) som jag kom över mina barndoms ponier och drabbades av en oerhörd nostalgi känsla och därifrån var det kört -numera utgör mlp hela mitt liv (nästan) och jag är som besatt i dem vilket jag var redan som liten. Egentligen kan man säga att jag började samla redan då, jag ville ha många och var mycket rädd om dem. Att leka med dem var otänkbart och hade dem bara på display. Min allra första pony som jag fick, och jag minns det som igår, var Lickety Split som också är min favorit och om jag måste välja, den allra mest betydelsefulla för mig men givetvis har jag fler favoriter. Sådana som man ville ha som liten var bl a Ribbon och Paradise annars är det Gingerbread, Nightlight och Nightglider. Jag är en ganska kräsen samlare och bestämde mig för drygt ett år sendan att enbart samla på MIB/MOC/MIP ponier. Jag har sålt ut de flesta av mina loose men behåller givetvis alla mina barndoms ponier samt några få köpta loose. Om jag köper en loose numera så är det troligtvis en sjöponny i dåligt skick (poor/bait skulle aldrig falla mig in att lägga en sjöponny i fint skick i vatten) som används som "poolponny".


Äger inte henne längre (hon var i för dåligt skick)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0