platta plush

Jag fick en frågan om att visa hur jag skulle platta håret på min plush och nu har jag äntligen gjort det. Hårkvaliteten på henne var terribel för de hade tvätta henne och sedan inte använt balsam. Som alltid när man ska platta så ska man gå efter kvalite på håret. Ju frizzigare hår ju lägre temperatur. Jag började på 100° men kunde setga upp till 130°. Man gör precis som på en vanlig pony.

1. Blöt håret och ha i rikligt med balsam.

2. Ta tunna slingor och kamma igenom dem och platta. Dra inte 2 ggr i rad utan gör klart alla slingor och sen börja om på nytt igen. Lägg till mer balsam om det behövs.

Det är ganska mkt hår på en plush så man måste ha tålamod jag drog 2 ggr på min vilket är i minsta laget.
Efteråt låter du den stå med balsam i håret i ca 1 h, skölj och låt hänga på tork för din Plush kommer att bli blöt! Här är lite bilder, en efter bild kommer när hon torkat.



Jag har många gånger tänkt att om jag skulle hålla på med mitt eget hår lika mycket som jag håller på med diverse poniers hår så skulle man väl ha lika fint hår som Maria Montazami vid det här laget men men det är så mkt lättare att hålla på med någon annans plasthår.


Kommentarer
Postat av: jaow

sv: ja du har rätt, helt rätt.

2011-10-01 @ 19:50:17
URL: http://julialilje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0