Julplanering redan

Julplanering, vilken gran? Ja det är helt galet. Jag har redan börjat fundera på julklappar och färglada plastgranar. Jag är i princip lika tokig i julpynt som i ponier och jag har länge varit frestad av att köpa en av dessa granar eller kanske fler....för en rosa måste man ju ha men den blå är ju hur läcker som helst (inte den på bilden dock jag tänker på en ljusblå eller kanske turkos som också finns) och den vita...men vart ska man ha alla granar? Lite realistisk måste det va och lite smakfullt måste det ju också bli. I vardagsrummet har den gröna sin hedersplats och varje rum har ett tema och vardagsrummet har Disney tema.

Jag funderar att köpa en ny vit rya matta till vardagsrummet då den nuvarande gröna blir för mycket kitsch -tänk på det, det är en hårfin gräns mellan Disney och kitsch! Bara för att jag gillar MLP betyder det inte att jag per automatik gillar kitsch stilen alls -det måste fungera med rummet helt enkelt. Så det enda jag kommer på rakt av är att göra om mitt Japanrum till ett julrum....det känns som att det är fasligt mycket jobb för något som bara kommer få vara framme 2 månader på sin höjd (om man drar ut på det från 1:a advent vill säga) hmm...tåls att tänka på såvida inte granarna är små! Finns det små granar i dessa färger? För då kan jag klämma in två till vardagsrummet, istället för alla växter vid båda sidorna av TV:n så flyttar man in 2 granar istället -jag har en känsla av att alla kommer bli helt tokiga på mig vilket de blir varje år i vilket fall som helt så...







Kommentarer
Postat av: ann



Hej hopp !!



jag köpte min första julklapp igår och det känns rikigt bra !! Tycker att den VITA granen är rikigt fin, den skulle jag nog välja =D Kan vara skönt att vara ute i tid ibland med julen offtast blir det bara stress av denna vackra högtid och det är väl onödigt =D

2011-09-09 @ 10:03:52
URL: http://http:countsnew.blogg.se
Postat av: Night Flies

Hej Ann! Ja den vita granen är helt underbar och betydligt mycket enklare att hitta passande dekoration till. Jag gick och tänkte på det idag under morgon walken att det går nog inte hitta passande dekoration så en rosa eller blå är kanske snyggast utan något alls. Oj redan köpt julklapp, så långt har jag inte hunnit än bara börjat fundera vad alla ska ha typ.

Helados väckte många minnen :)

2011-09-09 @ 11:33:54
URL: http://nightflies.webblogg.se/nightflies
Postat av: Fröken Nattfrost

Jag ÄLSKAR julen! Jag har börjat fundera över julklappar, och ja.. räknar ned till 1/12 på bloggen. ;)

2011-09-11 @ 14:00:41
URL: http://nattfrost.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0