Loppis

Jag och Whirley var igår på två olika loppisar, först Vaksalatorg redan vid åtta på morgonen och vi hittade några G3:or, jag bara en dock men hon hittade minst tre, men inga G1:or. Sen hade Ikea loppis på sin parkering men där hittade vi typ inget, eller ja Whirley hittade en Peachy Italy -alltid något! :)

Idag var vi på fyrisloppisen men hittade absolut ingenting.
Jag hittade dock en Barbie docka på vaksalatorg igår som jag trodde var från 1966 eftersom att det stod det på den och Matell Inc såklart men det visade sig inte va så då den var gjort i China. Fin är det iaf och tydligen en size större än vanliga Barbies -hon är väl en nordisk variant haha. Det upptäckta jag när jag idag skulle shoppa kläder åt henne, en rosa kort klänning (för hon ska bli älva) och en princess askungen klänning såklart!
Tur att hon har så långt hår så det inte syns så mkt att hon knappt kan knäppa sin klänning i bak.
Jag ska vi ett senare tillfälle rota fram bilen och min Barbie som jag hade som liten och jämföra (ja, jag hade bara en och var inte så intresserad av dem).

Visst är klänningen fin?



 

 


Kommentarer
Postat av: Gabbanacat

Sv; Har lagt till dig nu :)

2011-09-04 @ 17:21:31
URL: http://nattstad.se/gabbanacat
Postat av: Mallanmamma.se

Jättekul att du är med och vill bli dagens blogg. Imorgon drar jag en vinnare.

Lycka till!

2011-09-04 @ 20:25:43
URL: http://www.mallanmamma.se
Postat av: Retrophilia

ja självklart får du göra det :)

2011-09-04 @ 20:38:36
Postat av: Mallanmamma.se

Jag har nu utsett dagens vinnare av dagens blogg. kika gärna in och se om det var du som vann. :)

2011-09-05 @ 08:50:00
URL: http://www.mallanmamma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0