Satin ribbons

Nu har jag fått hem mina 15 st satin ribbons MIB (300kr inkl rekommenderad frakt från UK ganska billigt tycker jag). Det är givetvis äkta Hasbro MLP ribbons, glömde nämna det tidigare :)

Tidigare i bloggen har jag titt som tätt spekulerat kring diverse poniers satin ribbons både i DP och i ett eget inlägg. Jag har spenderat många timmar åt att studera olika MLP sidor samt boken G1 Collector inventory samt MOC bilder och blir inte klok på problemet. Min teori är att det för vissa kom ut olika nyanser när det gällde både kammar och ribbons beronde på om de var US eller Europa förpackade dock tror jag att många mlp sidor inkluderat Dream Valley kan ha fel i vissa fall.
 Här är dem.



Nr 1 : Vit. Nr 2: Matt ljusgul
Nr 3: Gul/grön -Här uppstår ett problem, jag trodde den var klargul och var tänkt till Posey men den kan funka till henne eller Caramel Crunch, nu återstår bara frågan har inte Posey en gul ribbon? Samma fråga gäller Trickles? Överallt står det att de ska en grön men alla MOC bilder visar en gul iaf ser det ut som det på sin höjd gul/grön, hur ska det va? 
Sen kommer en ljusgrön, grön, peach, ljus gammelrosa, ljusrosa, rosa, typ klar baby rosa, orange, rosa/lila (kan kanske funka till TE Sky Rocket för det ser ut så på MOC bilder för den är mörkare i verkligheten), lila -den ska jag ha till Surprise! En given :D
Den näst sista är riktigt klar baby blå och inte så ljus som på bilden -till Galaxy.
Den sista är vad jag gissar att de menar med ljus mint grön och ska kolla med min Swirly Whirly iaf den måste bytas ut isf. Och en av de rosa ska till Baby Twin Valentine den vita jag tror det är den ljusrosa hon ska ha.


Kommentarer
Postat av: Ann

Dom e så nygga orginal pony ribbons !! Har också lyckads fått några, offtast tillsammans med ponies jag köpt !!



Stort grattis till ditt köp,måste säga att jag tyckte att det var ett bra pris pga att det är orinal ribbons i mip skick



Mvh/A =D

2011-09-15 @ 09:46:12
URL: http://http:countsnew.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0