vatten

Nu är det slut med att dricka Uppsala vattnet! Jag vet att många utifrån säger att det smakar äckligt, det känner då inte jag däremot kan jag känna att vatten i Östhammar är världens godaste vatten typ men jag har också smakat äckligt vatten som i NY då det smakade klor där även läsken smakade klor! Dessutom går det inte att släcka törsten med Uppsala vattnet. Det innheåller en massa uran och en mängd mediciner -jag vill inte ha någon annans mediciner i mig! Reningsverket klarar inte av att rena mediciner, hemskt va? Så nu blir det att köpa vatten och allra helst vatten i glasflaskor om det finns i detta "Bondsala" (ja, Uppsala är Bondsala, det finns ju inget här) för plastflaskor är som bekant inte det bästa alternativet. Sjävklart ska mina djur också få dricka källvatten och inget hemskt vatten från fyrisåns stinkande reningsverk, hemska tanke!


Kommentarer
Postat av: Fröken Nattfrost

Men fy vad läskigt, innehåller vattnet mediciner?!

Här i Sundsvall ska vi visst ha rätt bra vatten har jag läst, och jo, jag tycker väl det är gott. :)

2011-09-11 @ 13:59:50
URL: http://nattfrost.blogspot.com/
Postat av: Retrophilia

Vattnet i uppsala är ju odrickbart! Nån konstig smak på det, det är just som du säger, att det inte släcker törsten! Brukade alltid köpa flaskvatten när jag var där! Låter ju inte trevligt att det inte renas ordentligt :/ Är uppväxt i hälsingland och där har det alltid varit bra vatten, så man är ju lite bortskämd med det! :)

2011-09-13 @ 19:55:58
URL: http://retrophilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0