bloggar från start

Lite tankar om bloggar.... som att att bloggare kan vara anonyma, jag tycker det kan vara jättespännande för det skapar så mycket funderingar kring vem personen bakom aliaset och personligheten kan vara.

Mysiga bloggar som jag tittade in i från första dagen jag började blogga var Keela och sannalitens innan dess hade jag nog inte varit inne på en enda blogg. Jag vet inte varför jag gillar just dem men jag tror att det är för att de var de första bloggar jag läste och Keela sticker ju ut lite men annars är det väl inget speciellt med dem förutom att båda verkar vara mysiga och snälla personligheter och jättesöta förstås med :)

Jättetrött på alla tråkiga som sitter där ute och mår så dåligt att de måste klanka ner på andra och tänker just i synnerhet på (även om detta förekommer hela tiden) DennisM personangrepp mot Keela. Som tur är står alla på hennes sida och alla rasar mot honom. I bloggvärlden är det trots allt woman's world och här gäller woman's rules -smutskastar man en populär bloggerska som dessutom stärker unga tjejers självbild ja, då är inte modsen nådig vill jag säga. Keela är allt annat än storvuxen, hon bär storlek small för guds skull!

Men jag förstår att han bara vill ha uppmärksamhet men en dag kanske han vaknar upp och förstår hur hemsk han har varit mot en massa människor och till dess gör vi bäst i att bara ignorera sånt barnsligt beteende för det är bara so yesterday!

Visst får man lite MLP känsla av Keelas blogg? Jag tänker på den stora regnbågen som är MLP loggan och de små regnbågarna på moln som bakgrundsbild är ju Merrieweathers symbol. Vem hade den först (fast med lila bakgrund)? Jo, jag såklart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0