Ryktet om den gula My Little Pony katten

I boken My Little Pony Around the World hittade jag en bild på en folder som jag sett förr.
Det var när jag letade efter en katt som jag med största säkerhet visste inte var en MLP G1:a och trolig ingen G2:a eller G3:a heller. Det visade sig dessutom tillhöra jordgubbsflickan (med lite hjälp av Mickan, bör tilläggas, så kom minnena tillbaka) trost att säljaren hävade att det var en MLP, jag fick med den när jag köpte Duck Soap från ebay men den är så söt att jag valt att behålla den.

Hur som helst så sökte jag en massa på internet och hittade en del diskussioner om denna katt ur foldern, detta var drygt två år sen.

Jag har fler bilder här nedan från dessa spanska foldrar, det var ganska vanligt att enbart prototyper figurerade i foldrarna och att ponierna såg helt annorlunda ut i verkligheten som exemplevis Good Weather, jag har aldrig sett henne i denna Shady pose och är mycket tveksam till att hon verkligen såldes så i Spaninen (inte vad jag kan minnas) men det finns många felaktigheter i denna bok som är väldigt out-of-date så jag tror att detta och alla andra bara är protoyper som i fallet med Romance ponisarna nedan.
Jag har köket MIB och det står inget om någon katt och det finns ingen katt med och dessutom har köket ingen lucka.




Så här ser alltså köket ut egentligen och inte alls som i foldern och har ingen lucka samt att det är, som ni ser, andra skillander också -men hallå här står katten dessutom omnämnd med prisuppgifter! Bah! Jag skulle bra gärna vilja se den katten!



Good Weather som Turista


Romance Ponierna


Kommentarer
Postat av: Madde / Mamma och blivande fröken

Jag skulle vilja ha tag på balettstudion, den fanns i en affär när jag var liten och jag ville så gärna ha den. Lite så jag funderar på att börja samla blev sugen igår ;)

2012-02-19 @ 19:36:52
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Night Flies

Nä men va roligt verkligen jättekul! Ja jag vill också ha den och jag letar efter den MIB men den är annars, om man kan tänka sig att köpa den begagnad, ganska lätt att få tag i både på Druvdalen och på ebay :)

2012-02-19 @ 19:42:27
URL: http://nightflies.webblogg.se/nightflies

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0