trend grönt

2012 går i det gröna tecknet dvs ut med allt gammalt kött och fett och in med fräscha grönsaker. Lite irriterande när de kallar det för trend i nyaste numret av Icas Buffé för så bör det givetvis inte vara. Kul, men jag hoppas att det håller i sig (den här gången) för det har sannerligen varit "köttkoma" för folk i överlag och så fort man kritiserat det så har man bemötts av påhopp vilket bara är väldigt, väldigt tråkigt.

Jag såg Kvällsöppet i veckan och jag säger bara: Den som sa det kan va det och tänker på Katrin Zytomierska som sa att expertpanelen var mossig. I mina ögon är hon mossig som sitter och trycker i sig en massa kött och fett -hur äckligt är inte det på en skala?
Men återigen här har vi en till som bara är ute efter uppmärksamhet och återigen kom igen -det är SO yesterday!

Vissa saker här i världen kan göra mig väldigt upprörd och då känner jag att jag bara måste shout it out för att det är så pass viktigt.

Nu vill jag inte dra alla över en kam utan tänker först och främst på dem som följer denna extrema LCHF diet och att folk i överlag borde dra ner på mejeri- och köttkonsumtionen istället för att öka den.
Jag struntar blankt i om det i långa loppet är skadligt för deras hälsa så som njur- och leverskador  samt cancer (som faktiskt hittat ett samband med långvarig kraftig köttkonsumtion och tarmcancer mmm mysigt)

utan

varför tar ingen upp debatten om vilka miljöbovar dem är som faktiskt påverkar hela världen? Det är så pass mycket miljöbovar att det är värre än att flyga flera gånger i veckan -det är det inte många som vet! Nog för att det är ute med oss redan men man kan iaf tänka lite oegostisk, kanske vi kan rädda männsikosläktet som sådant samt andra djurarter trots allt OM vi ändrar vårt beteende och tankemönster idag? Kanske  kanske det kan finnas en liten chans att en liten grupp människor kan finnas kvar, låt oss säga, så kort tid som några tusen år frammåt?

Idag skövlas regnskogarna i snabbare takt än någonsin bara för att tillmötesgå den växande köttindustrin. Förrutom alla utsälpp från djuren i sig och fodertillverkning så har vi det faktum att regnskogen, i synnerhet Amazonas, är jordens lungor, försvinner den så försvinner också människan och nästan allt annat levande med den och vi är där, snart.

Som det ser ut just nu kommer det troligen inte att bli så för vi har kört gasen i botten och vägrar att ens lätta på den.




Jag känner en sådan oerhörd sorg över vår jord.
Jag har funderat länge över detta inlägg och först var så upprörd men nu har jag tonat ner det en aning och känner bara kärlek till alla i hopp om att det är kärlek från och med nu och för alltid :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0