Många säljer av

Det känns som att många samlare börjar sälja sina ponier nu, både nya och de som varit med väldigt länge. De som är nya och säljer kanske säljer pga av samma sak som man själv gjorde, att få bort de ponier som man inte är nöjd med helt enkelt.

Jag fick frågan av Whirley förra helgen när vi var på loppis om vad skulle göra om jag kom till den punkten men för mig existerar inte ens det min värld. Jag hoppas innerligen att jag aldrig kommer till en sådan punkt livet att jag vill eller måste sälja mina ponier. Jag har alltid varit besatt av MLP sen första gången jag såg en när jag var en sådär fem år och kommer alltid att vara det.

Det finns inget som gör mig lyckligare än ponisar förutom mina djur och i synnerhet min hund. Ehm det kan låta supernördigt men till mitt försvar så kan jag väl säga att jag gjort en massa annat i mitt liv och glöm den där tragliga floskan om att man ska göra saker för annars ångrar man sig, jag skulle säga tvärtom: gör det inte för du kommer troligen att ångra dig. Tyvärr ångrar jag alldeles för mycket, redan. 

Skulle det dock gå en massa år och ponierna börjar brytas ner skulle jag donera allt till Upplands museet arkivavdelning för de har resuser att ta hand om det, de vacuum inplastar och fryser ner pvc plaster så det är väl svaret I guess.

Jag kommer inom kort lägga upp en bild på en riktigt ovanlig dyrgrip som jag nyligen köpt. :D


Kommentarer
Postat av: Retrophilia

Det känns som det har avstannat. De flesta som samlar på gamla mlps är ju 70-och 80-talister. Så jag tror inte att dagens generation kommer att få för sej att börja samla.

Mitt intresse har försvunnit lite men det är just för att man inte har någon plats! Sen finns det viktigare saker att lägga pengarna på. Men jag skulle aldrig sälja den samling som jag har nu :)



Sv: Då ska du köpa duschcremen! Kokos, ananas och grapefrukt :)

2012-01-30 @ 19:44:29
URL: http://retrophilia.blogg.se/
Postat av: Night Flies

Ja jag tror också att det dör med vår generation men tittar man på tåg generationen så går de ju i graven med sina prylar och man säger att den marknaden är nog helt död med gubbarna om en så där tio år men sen är det ju den generationen en av äldre män som har det bra ställt så jag menar eftersom att de hållt på samla ända till livets ände typ -det verkar inte vara riktigt på samma sätt med MLP samlarna men jag tror aldrig att jag kommer sluta helt (aldrig sälja iaf) däremot dra ner på köpandet, det behöver jag -jag har precis insett att jag är lite av en shopaholic haha :)

2012-01-30 @ 20:18:40
URL: http://nightflies.webblogg.se/nightflies

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0