Spider

Jag hade en helt galen upplevelse med en stor spindel nere på Mallorca, låt mig först förklara att jag kan inte finna några ord för hur rädd jag är för spindlar, jag har fobi!
Detta var första gången jag någonsin sett en så stor spindel i frihet och jag trodde inte de fanns där, för jag har aldrig tidigare ens sett en spindel där nere tidigare.
Det började en kväll när jag kom in från uteterassen och såg något stort och mörkt springa över hallgolvet med en väldig fart, första tanken var att det var en kackerlacka men sen kom jag ganska snabbt på att även om jag var en bit bort, så finns det inte så stora kackerlackor! Så vad var det nu då? Jag rusade efter, i ren nyfikenhet, och fick till min stora fasa se en stor hårig tarantellaliknande spindel (det var ingen Tarantella, inte fullt så stabbig men inte långt ifrån kan jag säga!) springa in på badrummet. Jag skrek bara rakt ut! Mina värsta mardrömmar hade besannats. Ibörjan hade jag letat efter spindlar överallt trots att jag inte ens trodde att de fanns där men befarade i alla fall att en sådan spindel skulle sitta någonstans, en vacker dag -och nu var det ett faktum!
 
Inte nog med det, spindeln fortsatte att besanna alla mina vidare mardrömmar jag haft om denna spindel. Jag skulle absolut inte sätta min fot i det där badrummet något mer, den saken var klar. Jag kunde inte somna den natten utan låg och läste in på småtimmarna, plötslig fick jag för mig att gå upp och kolla något ljud även om jag vid det laget slutat att vara rädd för länge sen, för andra saker menar jag då ha ha! Just då var det som om något sa till mig att kolla innan jag satte ner fötterna och vet ni vad jag ser? SPINDELN såklart!!! Precis nedanför sängen!!! Det var bara för mycket, vad var detta, nästa steg var väl sängen antar jag?! Så jag for upp på andra sidan sängen och gick ut i vardagsrummet för att lägga mig på soffan med tänd lampa för att ligga och spana över vardagsrumsgolvet hela tiden om spindeln skulle följa efter mig. Jag kan säga att det började kännas så just då och mycket riktigt, mardrömmen skulle än inte vara över, även om den var det för den här natten....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0