who is it?

När jag skulle med flyget hem var jag med om något högst märkligt.
Eller rättare sagt det började mycket tidigare och nog för att jag lärt mig av tidigare erfarenheter att världen är liten men detta slår allt så pass att jag nästan undrar om detta verkligen kan vara en ren och skär slump????
 
Jag satt och väntade när de började boarda planet, då slöt sig en man till kön och jag visste att jag kände igen denna man men kunde först inte placera vart!
 
Jag sätt länge och stirrade på honom för att komma på vart jag sett denna man tidigare, en man som har så typiskt svenskt utseende (lite fyrkantig sådär) att jag först tänkte att det bara var därför jag trodde mig känna igen honom.
 
Men så kom jag på det!
 
En kall kår strömmade genom min kropp för detta var högst besynnerligt. Jag hade sett honom i oktober 2011 på samtliga plan (totalt fyra plan) fram och tillbaka från Amsterdam -okej, inget underligt med det kanske.
 
Men jag kom också på att när jag skulle åka från Arlanda till Mallorca i juli, med ett helt annat flygbolag och med ett byte, så såg jag denna man igen!
Jag minns att jag då inte reflekterade särskilt över det utan tänkte att detta var någon som tydligen flög otroligt mycket, lite överallt.
 
Men nu var det i slutet av augusti, det hade det gått över sex veckor och jag skulle nu alltså till Arlanda från Mallorca med ytterligare ett helt annat bolag (tredje bolaget) och han var där!!!
 
Jag sökte hans blick men fick den aldrig, så jag testade alla andra passagerare och sökte allas blick som jag kunde se, unga som gamla, män som kvinnor och jag lyckades fånga allas blick...utom hans...
 
Creepy...eller?
 
Och jag slår vad om att skulle jag sätta mig på ett plan nu så skulle han vara där, så känns det.
 
 Jag älskar den här låten av MJ Who is it 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde / Mamma och nybliven fröken

Va spännande :D . Jag tycker såna där saker är intressanta, varför vissa fångar ens uppmärksamhet och andra inte. Ofta när man ser folk som är så, visar det sig att det kommer ha någon roll i ens liv i framtiden. I alla fall i mitt då :).

Svar: Ja det underliga är att han verkar vara med på alla resor!
Night Flies

2012-09-07 @ 20:18:49
URL: http://www.saramadeleine.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0