Mitt My Little Pony samlande: Beslutet

Ganska snart inleddes en ny fas i mitt samlande, jag kom i underfund med att jag enbart ville samla på ponier som är mint. Detta kom jag fram till ganska snabbt ändå, efter två månaders samlande kanske. De ponier jag hittills hade köpt var risiga i jämförelse med mina egna barndomsponier.
 
Jag började sälja av och jag gjorde många många missar ändå! Med att köpa ponier från säljare som inte beskrivit ponierna ordentligt, jag hade nog en 3-400 stycken ponier i omlopp och jag hade köpt på mig 7 exemplar av vissa. Tillsut blev jag så less på allt detta och det blev så otroligt kostsamt, tänk er själva: du betalar först för kanske fem olika exemplar, visserligen kan du sälja fyra av dem men du har lagt ut en massa i fraktkostnader och sen kostnader för att hitta tillbehör till dem -en snabb uträkning visade på att i längden var MOC/MIB/MIP billigare, enklare och snabbare för en kräsen samlare som mig att gå över till helt och hållet. Så jag bestämde mig för att bara samla MOC/MIB/MOC vilken till en början var en enda röra, jag budade på alla jag såg och hade ingen plan i mitt samlande alls.
 
Jag började samla tillbehör till de loose ponier som jag sedan bestämde mig för att behålla. Jag letar fortfarande fribilt efter Puffy Stickers till några utav dem.
 
När det gäller vissa ponier kan jag erkänna att jag varit överpetig, då några har varit som nya men många av de allra finaste och käraste har hamnat hos andra Uppsalasamlare vilket glädjer mig som: Fudji_blomma, Celebrion, Nightshade och Whirley. Här nedan följer några exempel.
 
 
 Baby Applejack ägs numera av Nightshade
 
 
Barnacle -ägs numera av Celebrion. Jag har länge att försökt få tag på honom MOC. Hans popularitet sköt i höjden i och med Pirates of the Caribbean filmerna och även jag gillar dem och i synnerhet Jack Sparrow så han springer lätt över 200 dollar som MOC.
 
 
Lightning -ägs av Fudji_blomma
 
 
Sparkle -ägs av Whirley
 
Jag ska ta någon dag och räkna igenom alla ponier jag haft.
 Jag kommer att fortsätta skriva om mitt samlande, så som det är idag i nästa inlägg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0