Mitt My Little Pony samlande: Idag

Som samlare hinner man ändra sig och tänka om flera gånger på vägen. Jag har idag samlat i 3,5 år och snart samlat på MOC/MIB/MIP i 3 år.
Idag har jag försökt skala ner min want list till drygt 110 st ponier (fortfararnde alldeles för många!).
 
En annan sak att tänka på vid förvaring: Förvara inte ponier öppet i sovrummet (ha dem i så fall i välförslutna skåp/hyllor) för din egen hälsa och tänk på dessa pukter:
 
1.Vikten av att hålla rent!  Dammfritt.
2. Temperaturskillnader, värme och damm är stora bovar till snabbare nedbrytnig av PVC-plasten.
3. solljus!
 
Så att förvara ponierna där det är mörkt och svalt är alltså optimalt och absolut inget staplande av ponier! Ponier som står tätt inpå varandra eller ovanpå varandra stressar materialet.
Mer om förvaring och sånt kan ni läsa om i kategorin Tutorial här på bloggen.
 
Några Guldkorn i samlingen <3
 
Baby Gusty en utav de allra finaste och sällsyntaste MIB jag har då även förpackningen är mint. Troligen också det enda MIB exemplaret i världen som vi känner til.
 
Baby Applejack samma sak här MIB förpackningen är mint
 
 
Megans Place MIB extremt ovanligt playset och dessutom det enda MIB exemplaret i världen som vi känner till.
 
Trots sprucken bubbla finns det inte många MOC exemplar av honom heller dessutom sätter hans back card P för diskussionen om det är en kille eller tjej -Sport Time är en kille! Det står på hans back card.
 
Night Glider MOC också väldigt sällsynt!

Kommentarer
Postat av: Nadja

Hej :) Angående Baby Gusty så tror jag att Summer of Joy har henne MIB också. Fast det kanske är därifrån du köpte henne? Hör med henne iaf :)

Svar: Ja det stämmer hon är köpt av summer_of_joy :)
Night Flies

2013-01-20 @ 11:42:45
Postat av: Jenny

Fina guldkorn där^.^

Svar: aww tack :)
Night Flies

2013-01-22 @ 16:12:38
URL: http://mymlplife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0