att sälja loose ponier -packa rätt!

 
Packa rätt
 
Här nedan ska jag visa hur jag brukar packa loose ponier. I början gjorde jag detta med enbart känsliga ponier men sen insåg jag att alla ponier behövde packas på detta sätt pga att materialet blir stressat men allra mest för att benen faktiskt kan bli sneda och ponyn får svårt att stå! Alltså bör alla göra detta, för lägger man ponyn enbart i en bubbelpåse så blir den mosad under postgången, när brevbäraren klämmer in den genom brevlådeluckan. Så mit tips är att ALLTID skicka i kartong även om frakten blir några kronor högre så är det helt klart värt det!
 
Jag sålde precis en dubbelt av Sugar Apple och tänkte visa hur jag packar.
 
Först stoppar jag ponyn i en ziplock påse -var försiktigt med man och svans samt ev. lockar och tinsel!
 
 
Nästa steg är att packa in den i bubbelplast, packa ganska luftigt så att ponyns hår inte tar skada!
 
 
Sen brukar jag även slå in i ett papper runt om mest för att det ska se lite trevligt ut :)
 
 
 
Allra sist är det dags för kartongen. Jag lägger frigolitbitar i botten, på sidorna och över ponyn, som ni ser på bilden men packa inte allt för hårt så att ponyn blir mosad, det ska va precis så att den inte skakar runt eller plattas till. Lägg garna med en lapp och en liten present :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★

Så kul och bra tips :)

Svar: aww tackar :)
Night Flies

2013-07-19 @ 17:32:00
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Lina

har en hel hög med gamla ponysar och tillbehör hemma, många i jättefint skick. tänkte om du är intresserad av några kanske, har även ett hus/stall. några små ponys är hårda och har både baby och vuxna, nån med tiarastrå som lyser. finns en del kartonger också. kan jag mejla bilder till dig?

Svar: Ursäkta dröjsmålet med svar jag har vart bortrest fram till nu men du kan alltid maila mig bilder på [email protected] så ska jag kika på det :) Jag är egentligen bara intresserad av MOC MIB men har andra samlare här i Uppsala som mycket väl kan va intresserade och då kan jag vidarbefodra bilderna :)
Night Flies

2013-07-22 @ 13:49:46
Postat av: Anonym

hej säljer du my Little ponysar o slott? Med vänlig hälsning hanna

Svar: Hej Anna! Tack för din fråga! :D Jag har inget slott att sälja men jag har två stycken loose ponisar som jag ska sälja -kommer att lägga upp ett inlägg om detta inom kort och det kanske blir fler! :D
Night Flies

2013-10-11 @ 22:55:21
Postat av: Anonym

hej säljer du my Little ponysar o slott? Med vänlig hälsning hanna

2013-10-11 @ 22:56:33
Postat av: Anonym

Hej! Jag har tvättat min bride pony och såg att du har en exakt likadan ;) men jag får inte till plattan av man och svans. Det glittriga blir bara "krulligt" vill verkligen få veta hur du gjort! [email protected]

Svar: Använd svag värme det går för jag har gjort det på min bride pony d.s.v. max 100 C typ och en massa balsam!!!!!.Jag kan nog skriva ett inlägg om det bra btw! :D
Night Flies

2015-11-01 @ 15:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0