Att köpa och sälja My Little pony loose

 
Här kommer lite kort om vad man kan tänka på när man köper och säljer ponisar loose:
 
Köpare
Läs beskrivningarna och titta på bilderna noga. Dra er inte för att ställa frågor till säljaren som till exempel: finns det fler tillbehör till just den ponyn? Vart kommer ponyn ifrån? Är beskrivningen ofullständig, så fråga på en massa om skicket och detaljer så som: eventuella fläckar av alla dess slag och be om fler bilder!
Om du känner att svaren är ofullständiga eller att du inte erhåller svar så avstå från att köpa.
Om du ändå tycker att ponyn inte motsvarade säljarens beskrivning och bilder så bör du kontakta säljaren så att ni kan göra upp i godo :)
 
Säljare
Det här ett ämne som man egentligen skulle kunna skriva hur mycket som helst om och kanske att jag kommer att följa upp detta med flera mer detaljerade inlägg som packning etc.
Säljare bör tänka på flera saker och många tycker att det är läskigt att sälja och det kan jag hålla med om för det är lätt att missa något fast än att man kanske suttit och studerat ponyn. 
De flesta säljare staplar upp Ögon, hår, kropp, symboler m m vilket är lättöverskådligt. Lägg upp många bilder och berätta gärna om du vet ifall den haft tidigare ägare och om du gjort något med ponyn exempelvis, tvättat den och med vad, plattat håret, rehairat, repinkat eller lockat osv.
 
 
 
Både som köpare och säljare så lär man sig av sina misstag genom åren, jag skulle nog säga att det tar minst ett halvår kanske tom ett eller två år innan man kommer in i båda rollerna riktigt ordentligt och lärt sig av alla tänkbara scenarior som kan uppstå. Jag har haft rätt bra tur som köpare och fantastisk tur som säljare och bara stött  på underbra köpare.
Detta va väldigt kort men jag kommer följa upp detta i flera inlägg men kom gärna med frågor!

Kommentarer
Postat av: Linna

hihi vad roligt - kolla vem som flyttade hem till mig idag ;)

tack för alla bra tips jämt i din blogg. du är grym!

Svar: aww tack :) Jaså? :o måste gå in och kolla nu!
Night Flies

2013-03-13 @ 22:07:13
URL: http://www.fairydiary.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0