Dagens Pony: Lickety Split

Lickety Split

Groom 'n Style Earth Ponies 1985 Year 4

Kom i samma set som:
Cherries Jubilee, Tootsie, Bow- Tie, Applejack och Posey.

Min allra första pony!
Och här finns det en hel story att berätta först! Jag minns första gången jag såg henne och det var mitt första möte med MLP ever!
Det var jag och pappa som hade cyklat iväg till Stor & Liten i Kvarnen för att köpa en soffa till mitt dockskåp men det blev inga mer dockskåps grejer för där i en korg på govlet i affären föll jag pladask för Lickety Split och sedan den dagen har jag varit som besatt av dessa plastponier och tänker allt för ofta på MLP (då som nu kretsade alla mina tankar i MLP världen well, iaf nästan, så gott som). Jag satt bara tyst och ihopkrupen på golvet i affären och sa ingenting, jag bara höll i henne och stirrade och stirrade medan pappa tittade på soffor åt dockskåpet och småtjatade om att jag skulle komma och titta för att välja ut en fin soffa men snart insåg han att jag blivit som  uppslukad av ponyn. Expediten kom och sa "Ja, dem där har vi precis fått in!".
Det var alltså första gången den leksaksaffären fick in MLP och troligtvis alldeles i början när de fick in MLP i Sverige i huvudtaget. De hade bara slängt dem i en korg på golvet för de hade inte en aning om hur populära de skulle bli. Detta var till pappas stora glädje då ponyn var betydligt mkt billigare än soffan och frågade om jag ville ha ponyn istället för soffan.
Jag var som förhäxad -ville ha och ville ha det var klart jag ville ha! Dockskåpet var som bortblåst, det fanns inte längre men det står än idag inne i pannrummet faktiskt.

För mig är Lickety Split naturligtvis den mest värdefulla ponyn jag har eftersom att det är rent emotionellt. I överlag är hon vanlig och inte så värst dyr. Min har precis som många andra Lickety Split fått sitt hår blekt från rosa till nästan helt vitt då det är fading rose men i övrigt är hon väldigt välbevarad med sin originallockar som jag aldrig vågade borsta och hon har sina tillbehör kvar.

Lickety Split är en mycket snäll och omtänksam pony som är lite av en mamma i pony landet, åtminstonde så inger hon den känslan, en känsla av trygghet.


Borste: Lila fjärilsborste.
Satin Ribbon: Vit.



Hennes hår ser beiget ut på bilden men bilden blev tyvärr väldigt gul, hon har en svag nyans av rosa men det är abolut inte beige in real!

Lickety Split's Backcard



Backcard bilden är lånad av Lady twilight




Kommentarer
Postat av: Double J Cherrycoke

Tack! Vad roligt och varmt välkommen :D Trevlig helg! / Jennie

2011-07-29 @ 18:42:44
URL: http://doublejcherrycoke.blogspot.com/
Postat av: Gealach

Åh, det var min första också, kommer ihåg att jag inte hade koll på att de hade namn, utan blev jätteförvirrad när jag visade den för mina kompisar och de frågade vad den hette... :-) Sedan fick jag gå till leksaksaffären och kolla.

2011-07-29 @ 19:11:20
URL: http://gealach.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0