Dagens Pony: Sail Away/Hula Hula

Sail Away (UK) / Hula Hula (US)

Tropical Ponies 1990 Year 9

Kom i samma set som: Summer Heatwave, Hula Hula och Surfing Days
I USA hette samma set med ponier (i samma ordning) följande: Tootie Tails, Piña Colada och Sea Breeze

Väj dem namn ni tycker passar bäst, själv är jag mer för UK namnen kanske för att det var dem som jag bekantade mig med först förutom när det kommer till Surfing Days som jag kallar vid US namnet Sea Breeze. Jag älskar dessa underbara fina tropical ponies och har hela setet, dels för deras tema såklart och deras starka fina neon färger (som jag annars har svårt för på vissa ponier men på dem funkar det). Dock har jag inga av baby paradise ponierna som nästan skulle kunna vara deras baby ponier, åtminstonde är de bosatta på samma paradis ö kallad Tropical Isle. Hon var den första tropical ponyn som introducerades i seriena när hon kom seglandes i sin segelbåt från deras ö till Pony Land.
Personligen tycker jag att Sail Away passar henne bättre då hennes symboler  just en segel båt ju!
 Varken satin ribbons eller stickers medföljde till detta set. Obs! Kammarna kam variera mellan US och UK, i UK ska hon ha kommit med en fiskkam istället.

Borste: Gul fågelborste föreställandes en duva



Tropical Ponies backcard



Backcard bilden är lånad av Lady Twilight


Kommentarer
Postat av: Retrophilia

Åh vad fin! Min kom med en gul fiskkam :)

2011-07-12 @ 17:15:27
URL: http://retrophilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0