Juli 5, 2011

Imorgon, efter att ha lämnat nycklarna till klubben som ska ha kvällstävling på 4H igen, ska jag ut till min pappa i Östhammar några dagar för att vara hundvakt. Det ska bli jättekul, var det förra året också och det var så skönt att få bara vara helt själv och göra bara det som föll en in. Nu ska jag iväg och handla och lösa ut en avi som jag fick idag rekommenderat men har inte den blekaste aning om vad det kan va?! Jag har ju fått hem allt utom ett ljuslila hårband till MLP men det är ju bara ett pyttelitet kuvert till det och hela mitt namn är galet felstavat -vad kan det vara? Sen kanske jag ska passa på att träna paris iväll, tror jag ska testa höjd faktiskt, skulle va kul att få fram en höjdstjärna igen. Tänkte sen framöver skriva ett längre inlägg kring min uppfödning av hoppkaniner som filosofin bakom, lite historia och sånt. Igår låg jag och lusläste det senaste Rikshoppet vilket jag inte gjort på flera år, det känns kul med hoppningen igen nu när vår klubb börjat komma tillbaka (bättre än någonsin) igen. Jag ska starta nästa tävling den 14:e juli med Newton i mini och Paris i lätt rakbana. Jag kände dock under träningen och när jag springer och vejar snabbt att min skadade fot kändes stel, även om den inte gör så värst ont (bara vid vissa hastiga och konstiga rörelser) så var den väldigt stel och jag hade svårt att hänga med kaninen om den plöstligt satt av och sedan tvärnitade. Jag misstänker att det är att jag använt foten mycket trots att man inte ska göra det hmmm men det blir nog snart bra om en eller två veckor eller så skulle jag tro men jag kan förstå hur deprimerande det är för idrottare att vara skadade, man blir ju jättedeppig! Man känner som en skruplig 100 åring och att det aldrig ska gå över typ.
Jag ska försöka uppdatera lite på bloggen men det kommer nog inte bli mycket av det då jag vill passa på att ta det riktigt lungt och hinna med sånt jag inte hunnit med (som att skriva till mitt söta fadderbarn som jag har bra lust att skicka en pony till fast det får man tydligen inte för att det kan bli avundsjuka i byn och då kan familjen råka illa ut, nåt sånt stod det) sen kommer nog Charlotta på besök en sväng.


Kommentarer
Postat av: Maadeliiene

Jorå det är bra med mig! =)

2011-07-06 @ 11:37:51
URL: http://maadeliiene.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0