Dagens Pony: Caramel Crunch

Caramel Crunch

Candy Cane Ponies 1989 Year 7

En pony med skruvlockar, 3 i manen och i fyra i svansen. Hennes hår ska vara rött och créme färgat och inte vitt som det står på en del mlp sidor. Dessa är original lockar men man hittar henne ofta med helt eller delvis utsläppta lockar tyvärr. Jag köpte henne av en säljare på Tradera som inte är samlare (återigen) fick henne ganska billigt och det var en av mina få chansningar som slog rätt för hon är i mintigt skick men stark doft kvar! Hon har popcorn i lådor av karamell som symbol, vilket passar mig utmärkt som älskar popcorn! :) Jag saknar tyvärr hennes barrette, har sökt förgäves efter den, någon som har och vill sälja? I serierna beskrivs hon som en väldigt omhändertagande pony, näst intill som en sjuksyster, i de senare upplagorna efter att ha tagit över den rollen av Gusty och Lollipop/Sweet Tooth. Hennes magi låg i att blinka mot regndroppar för att de skulle förvandladas till popcorn.

Kam: Blå candy comb
Barrette: Rosa klubba
Ribbon: Gul/Grön (mer år det gröna hållet skulle jag nog säga)



Caramel Crunch's backcard



Backcard bilden är lånad från My Little Wiki


Vi Uppsala samlare hade ponymöte i helgen och reportaget från det kommer att dröja ytterligare ett tag för det är en hel del bilder och material att gå igenom och just nu är det mycket annat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0