Dagens Pony: Mimic

Mimic

Twinkle Eye Ponies Second Edition 1986 Year 5

Kom i samma set som: Tic Tac Toe, Bright Eyes, Speedy, Locket & Quackers.

Mimic är en limegrön enhörning med turkosa juvelögon och en röd papegoja som symbol. Hårslingorna ska vara i neongul, rosa, grön och röd, den rosa slingan är fading rose och har ofta blekts till vitt och min som är på bilden har lite mer rosa i slingan än vad som syns på bilden. Hon inger en härlig tropisk känsla vilket jag gillar med henne. Mimic tillhör den lilla skaran av ponier som är allra mest svåra att få tag på och därmed också väldigt eftertraktad.
Hon ska förekomma i ett avsnitt som heter "The Quest For The Golden Horseshoes" själv har jag dock inte sett det avsnittet men är tacksam om någon vet vart man kan få tag på den. Hon såldes enbart i USA. Ingen stickers medföljde till henne.

Borste: Ljusosa shooting star
Satin Ribbon: Gul



Mimic's backcard



Backcard bilden är lånad av My Little Wiki


Kommentarer
Postat av: mymlplife - Jenny

åh du har Mimic ._. avis.

2011-06-20 @ 14:26:24
URL: http://mymlplife.blogg.se/
Postat av: Retrophilia

Men vilka fina TE du har!! Kollade runt lite på ebay och hon ligger i samma prisklass som tidigare. Började samla 2002 och hon har varit på min wantlist sen dess :)



Svar: Ja, Nightglider och Yum Yum hör till favoriterna i min samling :) Samma här! Tyvärr sålde jag 3 eller 4 st av mina barndomsponnys. Min hund hade tuggat på dom! :( Skulle gärna köpa tillbaka min enörade Starglow med dreadlocks :) Undrar vart hon är idag..

Kul att bara samla på oöppnade, såg en samlare som hade ett rum fullt med bara mocs/mibs. Såg ut som en affär :)

2011-06-22 @ 21:02:55
URL: http://retrophilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0