Visste ni detta om 7-tales ponierna?

Det är lite lustigt ändå, för jag har inte varit så förstjust i 7-tales ponierna tidigare, de kom liksom efter min tid och när serien gick på TV trodde jag redan att det handlade om G2:or typ haha. Well, det var då. Jag började kolla på serien efter att ha köpt hem boxen och fastande först för Starlight och sedan Bright Eyes.

Retrophilia, en annan MLP samlare, informerade mig om att vissa kom ut med stickers istället för kam. Min Bright Eyes som jag köpte MOC kom med kam och en lila satin ribbon (de kom alltså med ribbons vilket inte är så vanligt för 90-talisterna) Här är en bild från en broschyr, dessa märken innehåller individuella symboler som karaktäriserar deras egenskaper. Hon fick ett sådan märkte med sin bandoms pony Melody. Det är alltså tydligen inte enbart en prototyp grej.
Den här länken leder till Retrophilias photobucket och det är den första bilden till vänster men den innehåller även bilder på jättefina ponier ur hennes samling :).


 http://s870.photobucket.com/home/Princess_Moondancer


Kommentarer
Postat av: Retrophilia

Läste på dreamvalley-mlps nu att den tyska utgåvan kom med stickers "according to mlp-booklets". Men det måste ha gällt hela europa. Köpte ju båda mina i sverige. Väldigt konstigt att man aldrig har sett en moc med stickers! De kanske inte släpptes i lika många exemplar som första utgåvan. Kommer ihåg att det var svårt att få tag i mlps sista året som de tillverkades, det gapade tomt i hyllorna!



SV: Haha, vad gulligt :) Jo, jag ska ev. skaffa en welsh corgi cardigan nästa år! Jättesöt hund du har!

2011-09-08 @ 21:25:27
URL: http://retrophilia.blogg.se/
Postat av: Night Flies

Ja de måste ha gällt hela Europa och en speciell utgåva som du va inne på första gången pga av det låg en tysk MOC uppe på Tradera Bon-Bon förra veckan en sk TV-Star och det låg ingen sticker med där vad jag kunde se men dock ribbon och borste.

2011-09-08 @ 21:59:47
URL: http://nightflies.webblogg.se/nightflies

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0