Puffy Sticker: Surprise

På senaste tiden har jag fått in lite tillbehör till samlingen. Jag har jagat som en tok, överallt, efter dem och har fortfarande en del kvar att hitta! Jag har inte lagt upp några bilder på dem än men här är en, Surprise's Puffy sticker som jag fick idag, budad från ebay för runt 70 kr.

Det ska finnas två varianter till av just Surprise's puffy sticker, en med rosa ribbon istället för lila och en som har grön man och svans. Om jag inte minns helt fel ska väl So soft Surprise komma med just rosa ribbon och rosa månkam istället för den lila uppstättningen som min har, så jag fick rätt sticker till henne i alla fall :)

Någon dag senare ska jag ta ett nytt tag bland de ponier som blivit kompletta och ta nya och bättre bilder på dem tillsammans med sin tillbehör.

Imorgon ska vi ha pony möte! Jippi! Jättesynd att Whirley inte kunde vara med denna gång dock då vi ska va hos Mickan och allt men vi får väl allt ta det snart igen eller hur!


Ny bakgrundsbild Tux n' Tails

Bakgrundsbilden är nu alltså Tux n' Tails som bara kunde beställas via mail order, Ice Crystal får vara kvar då jag är så nöjd med den. Denna Tux n' Tails betalade jag alldeles för mycket pengar för på ebay.
Jag vet att om jag skulle sälja honom så skulle jag knappt få hälften tillbaka för honom men men ponypriserna har gått ner, i synnerhet på Tradera men vem vet nästa år kanske.




Han är brudgum till Satin n' Lace


en shopaholics bekännelser

Det är bara att erkänna att det är så och inte för att jag skulle sitta och bikta mig på bloggen men kom igen, det är lika bra att erkänna som varenda shopaholic känner. Och detta är till trots ett viktigt ämnde att ta upp som kan drabba hysteriska MLP samlare.

Man fyller ut ett hål i sitt hjärta, tomheten -så är det i grund och botten vilket kan bero på en massa saker i livet.

Jag vill inte sluta som Tori Spelling med bortslösade arv och lagerlokaler fulla med lådor efter lådor med bara massa massa saker.

insåg att jag var på väg in i det och ville ta tag i det innan jag hamnade i en sådan sits, skulle aldrig ta lån men vem vet kanske man hade hamnat där tillslut?

Det har inte blivit mycket ponybloggande på sistonde men det kommer nog lite framöver, vi i ponygruppen ska ses igen, jag ska börja planera lite smått för vår årliga fest i sommar, jag har en deflockad Ribbon på väg och lite tillbehör etc.

Det handlar ju trots allt om mitt liv som samlare också....och därmed på gränsen til shopaholic, det börjar med ett shophysteri för en enda sak sen blir det en till och en till och ett beroende...


Strapatser och Snowcatcher

Idag har jag suttit och skrivit labbrapport hela dagen och vad händer i slutet av dagen tro? Jo, hela dokumentet försvinner såklart! Jippi! Bara att sitta ner, och förutom all text, traggla in alla grafter och ekvationer igen! Även om allt sitter i hövve så tar det ändå lite onödig tid av fredagkvällen -surt! Men nu måste jag först ut och städa åt kaninerna faktiskt.
Jag va så bestört att jag på hemvägen faktiskt stannade till vid Ica butiken där jag bor för att kolla om Snowcather fanns kvar och det gjorde hon! Så jag köpte henne som tröst.
Jag vet, en G4:a men jag är typ kär i Snowcatcher! Så, nu vet ni det, ett stort erkännade från min sida ha ha! 
Jag tror inte det blir så många fler G4:or fast jag måste ju medge att Fluttershy är bra fin hon med, så kanske...
Jag kommer nog behålla henne MIB och lite kul är det ändå att man kan ha dem framme för att det inte är någon 30 årig klenod som riskerar att falera ihop totalt för minsta lilla :D


Fizzy's My Little Pony Blogg

Igår fick jag en kommentar från Fizzy som berättade att hon också startart en My Little Pony blogg. Jag har kikat in på hennes blogg och tycker verkligen att hon har både en annorlunda och rolig nisch på sin blogg -tycker ni inte det? Hoppas verkligen att hon fortsätter att blogg och ansluter sig till skaran av My Little Pony Bloggare! :D 
Här är en länk till hennes blogg.


MLP Bloggare

Det finns inte många aktiva My Little Pony bloggare där ute. Jag tog och googlade på My Little Pony blogg och fann att det på den svenska arenan bara var jag och två till (omnämns nedan) som jag tycker kan räknas till aktiva MLP bloggare och då räknar jag helt bort G4:or och FIM såklart.

Lite störande kan jag dock tycka att bloggar som varit inaktiva i snart ett år hamnar högt upp i listan. Jag vet inte vad google går efter men är det efter hur länge de existerat så kan jag tänka mig att de fått supermånga klicks.
Sen kan jag också tycka att bloggar som inte handlar ett dugg om mlp utan om smink och hår och bara nämnt det en enda gång inte heller hör hemma där, även om de har många läsare.

Jag har precis skirvit till My Little Pony i mitt bloggnamn för den kom knappt upp i sökmotorn innan.
Här nedan är de andra två bloggare jag pratade om:









Edit: Jag lägger även till denna såklart!



Jag såg denna

Igår när jag var till våran lilla Ica butik där jag bor och skulle precis vända mig om från att ha stått och stirrat på djurmat så var det första blicken hamnade på -en My Little Pony! En G4:a såklar men ändå det hände något mycket besynnerligt.
Jag har inte fastnat för G2:or och inte G3:or, G3.5 eller G4:or heller för den delen, jag har inte ens kollat på ett enda FIM avsnitt för de har helt enkelt inte tilltalat mig men ju längre tid man samlar så kan jag dock börja förstå charmen med alla dessa andra generationer fast jag skulle inte börja samla på dem.
Jag kan inte påstå att det var samma otroliga känsla som när jag såg Lickety Split och därmed en My Little Pony för allra första gången i mitt liv när jag fem år men något åt det hållet faktiskt.
Det var denna pony:

Snowcatcher


Bild tagen från My Little Wiki

Jag tycker symbolen påminner om Sundance.
Detta var den enda som fanns kvar samt några blind bags jag köpte inte henne för jag tänkte skärpning inte en G4:a! Men nu ångrar jag nästan det, jag har gått tänkt på den här ponyn hela dagen och finns den kvar så springer jag och köper den i veckan om jag får tillfälla, tror jag...


Ryktet om den gula My Little Pony katten

I boken My Little Pony Around the World hittade jag en bild på en folder som jag sett förr.
Det var när jag letade efter en katt som jag med största säkerhet visste inte var en MLP G1:a och trolig ingen G2:a eller G3:a heller. Det visade sig dessutom tillhöra jordgubbsflickan (med lite hjälp av Mickan, bör tilläggas, så kom minnena tillbaka) trost att säljaren hävade att det var en MLP, jag fick med den när jag köpte Duck Soap från ebay men den är så söt att jag valt att behålla den.

Hur som helst så sökte jag en massa på internet och hittade en del diskussioner om denna katt ur foldern, detta var drygt två år sen.

Jag har fler bilder här nedan från dessa spanska foldrar, det var ganska vanligt att enbart prototyper figurerade i foldrarna och att ponierna såg helt annorlunda ut i verkligheten som exemplevis Good Weather, jag har aldrig sett henne i denna Shady pose och är mycket tveksam till att hon verkligen såldes så i Spaninen (inte vad jag kan minnas) men det finns många felaktigheter i denna bok som är väldigt out-of-date så jag tror att detta och alla andra bara är protoyper som i fallet med Romance ponisarna nedan.
Jag har köket MIB och det står inget om någon katt och det finns ingen katt med och dessutom har köket ingen lucka.




Så här ser alltså köket ut egentligen och inte alls som i foldern och har ingen lucka samt att det är, som ni ser, andra skillander också -men hallå här står katten dessutom omnämnd med prisuppgifter! Bah! Jag skulle bra gärna vilja se den katten!



Good Weather som Turista


Romance Ponierna


trend grönt

2012 går i det gröna tecknet dvs ut med allt gammalt kött och fett och in med fräscha grönsaker. Lite irriterande när de kallar det för trend i nyaste numret av Icas Buffé för så bör det givetvis inte vara. Kul, men jag hoppas att det håller i sig (den här gången) för det har sannerligen varit "köttkoma" för folk i överlag och så fort man kritiserat det så har man bemötts av påhopp vilket bara är väldigt, väldigt tråkigt.

Jag såg Kvällsöppet i veckan och jag säger bara: Den som sa det kan va det och tänker på Katrin Zytomierska som sa att expertpanelen var mossig. I mina ögon är hon mossig som sitter och trycker i sig en massa kött och fett -hur äckligt är inte det på en skala?
Men återigen här har vi en till som bara är ute efter uppmärksamhet och återigen kom igen -det är SO yesterday!

Vissa saker här i världen kan göra mig väldigt upprörd och då känner jag att jag bara måste shout it out för att det är så pass viktigt.

Nu vill jag inte dra alla över en kam utan tänker först och främst på dem som följer denna extrema LCHF diet och att folk i överlag borde dra ner på mejeri- och köttkonsumtionen istället för att öka den.
Jag struntar blankt i om det i långa loppet är skadligt för deras hälsa så som njur- och leverskador  samt cancer (som faktiskt hittat ett samband med långvarig kraftig köttkonsumtion och tarmcancer mmm mysigt)

utan

varför tar ingen upp debatten om vilka miljöbovar dem är som faktiskt påverkar hela världen? Det är så pass mycket miljöbovar att det är värre än att flyga flera gånger i veckan -det är det inte många som vet! Nog för att det är ute med oss redan men man kan iaf tänka lite oegostisk, kanske vi kan rädda männsikosläktet som sådant samt andra djurarter trots allt OM vi ändrar vårt beteende och tankemönster idag? Kanske  kanske det kan finnas en liten chans att en liten grupp människor kan finnas kvar, låt oss säga, så kort tid som några tusen år frammåt?

Idag skövlas regnskogarna i snabbare takt än någonsin bara för att tillmötesgå den växande köttindustrin. Förrutom alla utsälpp från djuren i sig och fodertillverkning så har vi det faktum att regnskogen, i synnerhet Amazonas, är jordens lungor, försvinner den så försvinner också människan och nästan allt annat levande med den och vi är där, snart.

Som det ser ut just nu kommer det troligen inte att bli så för vi har kört gasen i botten och vägrar att ens lätta på den.




Jag känner en sådan oerhörd sorg över vår jord.
Jag har funderat länge över detta inlägg och först var så upprörd men nu har jag tonat ner det en aning och känner bara kärlek till alla i hopp om att det är kärlek från och med nu och för alltid :)


bloggar från start

Lite tankar om bloggar.... som att att bloggare kan vara anonyma, jag tycker det kan vara jättespännande för det skapar så mycket funderingar kring vem personen bakom aliaset och personligheten kan vara.

Mysiga bloggar som jag tittade in i från första dagen jag började blogga var Keela och sannalitens innan dess hade jag nog inte varit inne på en enda blogg. Jag vet inte varför jag gillar just dem men jag tror att det är för att de var de första bloggar jag läste och Keela sticker ju ut lite men annars är det väl inget speciellt med dem förutom att båda verkar vara mysiga och snälla personligheter och jättesöta förstås med :)

Jättetrött på alla tråkiga som sitter där ute och mår så dåligt att de måste klanka ner på andra och tänker just i synnerhet på (även om detta förekommer hela tiden) DennisM personangrepp mot Keela. Som tur är står alla på hennes sida och alla rasar mot honom. I bloggvärlden är det trots allt woman's world och här gäller woman's rules -smutskastar man en populär bloggerska som dessutom stärker unga tjejers självbild ja, då är inte modsen nådig vill jag säga. Keela är allt annat än storvuxen, hon bär storlek small för guds skull!

Men jag förstår att han bara vill ha uppmärksamhet men en dag kanske han vaknar upp och förstår hur hemsk han har varit mot en massa människor och till dess gör vi bäst i att bara ignorera sånt barnsligt beteende för det är bara so yesterday!

Visst får man lite MLP känsla av Keelas blogg? Jag tänker på den stora regnbågen som är MLP loggan och de små regnbågarna på moln som bakgrundsbild är ju Merrieweathers symbol. Vem hade den först (fast med lila bakgrund)? Jo, jag såklart :)


Whirleys My Little Pony samling *Bildbomb*

Whirleys samling

Här kommer alltså ett litet tips om hur man kan förvara sina ponier.
Whirley har köpt nya skåp att förvarana sina ponier i som står i hennes sovrum. Resultatet blev supersnyggt! Man stänger dörrarna när man tittat klart och på så sätt minskar man dam- och ljusinsläpp samtidigt som man ka ha dem jättesnyggt diplayade. Skåpdörrarna är allltså utan glas och. här är henne egna ord om skåpen:

Det är vanliga ikea-garderober, bara 35 cm djupa och 50 cm breda. Standarden brukar ju vara 50 djupa och 75 breda men eftersom dessa inte är så djupa ser man alla poniesar bättre. Tror allt som allt att det gick på drygt 2000 kr. Stommarna ca 500 kr/st, dörrarna typ 125 kr/st och 100 kr fär två hyllplan. Mia har två likadana garderober i sitt sovrum för förvaring av sängkläder, handdukar etc. Passar perfekt om man inte har plats för djupare garderober, plus att de är 236 cm höga så de sväljer en hel del =)


Foto: Whirley

Jag gillar verkligen när det är placerat som scener för det är verkligen så man vill displaya sina ponier. De syns också bra för det är ju lite trist med samlingar som står packade rakt fram och man knappt ser ponierna. Jag är inte alls avis på Dream Castle Lavedel version -nej, inte alls haha ;) jag tror faktiskt hon är ganska ensam om att äga det i Sverige.
De flesta av G3:orna är hittade på en massa loppisar vi har varit på och se hur fina de har blivit efter lite TLC.




Lycka

Vilken vacker bild!



Bild från google

Den här bilden är lycka och frihet för mig.

Jag älskar hästar i överlag och red mycket när jag var liten och tonåring, skanar det verkligen ibland :)


body butter coconut

Jag älskar Body Butter Coconut från Body Shop och jag köper bara den och den med shimmer (bilden) alltså den som glittrar lite. Jag har väldigt känslig hy så jag kan bara köpa produkter som inte innehåller en massa skumma saker och då är Body Shop och Föllinge perfekt och denna luktar så gott så att jag kan drömma mig bort till Söderhavet, varje dag ;)



Man går runt och doftar My Little Pony hela dagarna med denna body butter :D





Shoppat från Nelly

Idag har jag efter skolan shoppat loss på Nelly då de erbjöd 10% idag! :D jag köpte ett par skinny color jeans beiga och den här fina tröjan -älskar ju rosa! Den matchar min true match foundation Golden Natural som en smäck :D och jag måste nog säga själv att rosa är trots allt den färg som jag passar allra bäst i. Mycket av min inspiration hittar jag på bloggen Marias Heels and fashion -så jag behöver inte anstränga mig mycket då vi har ungefär samma smak. Tack Maria för en underbar blogg som ständigt uppdateras med allt nytt och inkommet! :)

Tröjor , Sexy Hoodie , Sexy By Sweden - NELLY.COM

Den söta luvtröjan finns att beställa här

Helt oslagbar min! Ja, jag är shopaholic och den här minen har jag framför ebay när jag ser en ny most wanted pony dyka upp! 



Klockrent ur filmen En Shopaholics Bekännelser.


Looove till er alla!

 luv u!



Love- in- a- Mist, en utav alla ponier med romance tema det finns jättemånga som:
Baby Heart Throb, Heart Throb, Love Story, Love Token, Kiss and Tell, Candy Kisses, Kiss and Make Up, Love Letter, Baby Valentine twins (en vit och en lila), Bangles, Sweetheart, Baby Bridesmaid, Satin n' Lace, Tux n' Tails, Confetti (Wedding Bells), Love Melody och Baby Love Melody och det är faktiskt så att jag gärna vill räkna in Dancing Butterflies och Baby Dancing Butterflies (fjärilar i magen hihi) samt de tre Nurse ponierna också: Nurse Loveheart, Nurse Sweetheart och Nurse Tenderheart. 

Men vi har ju även nirvana Dutch ponyn Heart-Pony samt Snuzzle och Peachy inkluderat alla deras nirvana för att de har hjärtan som symboler och då även Sundance såklart :)
De andra med hjärtan och blommor i sina symboler som jag kan komma på tycker jag inte riktigt faller inom det temat för att de tillhör andra starka kategorier (tänker i synnerhet på Jazzie eftersom att hon är strakt förknippad med musik som tema). 
Kommer ni på några fler?

Det finns så mycket att skänka kärlek till i vår värld. Vår jord, våra djur, vår familj, våra vänner och vära älskvärda läsare, ja ni fattar ;)

xox

Bella


Baby Love Melody MIP

Baby Love Melody MIP

Twice as Fancy Baby Ponies Mail Order

Set:
Baby Dancing Butterflies, Baby Sweet Tooth, Baby Up, Up, and Away, Baby Milky Way och Baby Sugarberry.

Alla dessa har en mamma som ser likadan ut men med några skillnader jag ska ta upp nedan. De kom alla i samma set kallat Twice as Fancy Ponies (First Edition). Samtliga baby ponier ut detta set är helt bedårande och jag skulle givetvis vilja ha dem alla! Detta är min första och jag
köpte henne samtidigt som Baby Buggyn från Axistra på Druvis.
Dessa gick alltså enbart att beställa via mail order.

Baby Up, Up, and Away samt Baby Sweet Tooth är enhörningar istället för som deras mammor som är earth ponisar. Baby Milky Way kan ha sin blåa hårslinga antingen i mitten (HK) eller längre upp (China) beroende på om hon är HK eller China. Mamma Sweet Tooth hette Lollipop i UK och mamman Sugarberry heter Strawberry Fair i UK. De baby ponierna som är i China tillverkade har ingen lugg vilket de tillverkade i HK har.




Jag planerar...

I sommar planerar jag att vara based på Mallorca jag åker alltså hem till Manacor och det ska bli såååå nice ;) att äntligen efter år, efter år, att bara få chilla.
Jag kommer troligen att inte uppdatera för jag lever livet och jag lever alltså inte för för att uppdatera som många tragiskt nog verkar göra idag.

come with me



Samma bild för att här ligger min favvo tyska foam & pool party place -där bara riktiga UK och german hits är tillåtna och det är ju där alla europas Dj's är just då och såklart mina favvo Piña Colada drinkar finns ;)

sen drar det vidare till Ibiza och Formentor fast det brukar jag aldrig göra men kanske i år...

Och snälla få inte dåligt självförtroende för videos som "call on me" och sånt för det är fejk rakt igenom (som många av er redan vet men ändå) för ni är alla jättefina som ni är, alla har en helt oemotsåndlig skönhet på sitt alldeles egna sätt, kände bara att jag behövde point it out faktiskt.


Skicka David Lindgren!!!

Helt otippat, jag höll på att (som vanligt) somna vid TV:n då David väckte mig! Skickar vi David Lindgren så kommer det att gå väldigt bra! I say no more. Låten talar för sig själv och jag behöver inte höra resten av varken Sveriges eller Europas bidrag för att säga att Shout it out is the shit! Det ska krävas en Rybak för att rubba det där! Och det kommer det troligen inte så...förra året var vi ju tvugna att skicka Saade istället för Danny för att det tyvärr var plagierat men men det gick ju bra ändå :D

Ingen  Munther nej tack! Killen kan inte sjunga jag trodde katten släpat in nåt och han är i målbrottet -ge killen ett break istället.

Jag må vara tondöv (när det kommer till att ta ton själv) men på mindre än en millisekund kan jag säga låt och artist (om jag hört låten innan) därför tycker jag att musikvetenskaps tentor, där de spelar upp låtsnuttar, är rena rama barnleks Jeopardy och inget annat än roligt!

Men man kan inget annat än älska Thomas Di Leva! Hans låt behövs verkligen med tanke om att det idag finns så många, i synnerhet unga människor, som mår dåligt.
Ge aldrig upp!!!!



Kung David. Men David kommer att behöva stylas om till Eurovision för vi vill ju inte se ut som någon stureplans nörd där, det är ju samma folk ute varje natt typ -pinsamt

Nej nu återgår jag till

Shall we Dance?


Baby Buggy med Baby Cuddles

Baby Buggy & Baby Cuddles 1984

Äntligen har jag fått min Baby Buggy med Baby Cuddles, ni kanske minns att jag köpte ett MIB för snart ett år sedan som visade sig vara trasigt! Vagnen tänkte jag slänga men Mickan ville ha den och det andra sålde jag av i delar. Denna är från Axistra på Druvdalen, det var MIB men är öppnat. Jag kan alltså tänka mig att fortfarande köpa saker loose men då måste det absolut vara mint och helt komplett som det var i detta fall.

Innehåll: Vagnen, parasoll (med ett rosa hjärta i form av en pin som håller fästet mellan själva parasollet och hållaren till vagnen), en mössa, lila ribbon till parasollen, två satin lace (en till parasollen och  en till vagnen), en kudde och en filt, en flaska med lila band, en lila/vit skallra, ett rosa band till skallran, en vit blöja, kartong och en folder samt puffy sticker.
Borste: Lavdel teddybjörn.
Satin Ribbon: rosa.


sweet

Hello alla söta!
Hoppas att ni har en härlig helg framför er. Jag har en hel del att göra som bl a kaninmöte imorgon om sommarens kaninläger men det är bara roligt :)
Vad ska ni göra i helgen?
crewbagen är nu framtagen, det är min alternativa karriär och jag kommer troligen jobba som det ett tag innan jag helt hänger mig åt fysiken men jag vill nog vara based i Palma (jag är nog lite rastlös haha) så går mina tankar just nu ;)

Åh så jag längtar till våren!







true match & moroccan oil

Jag måste bara berätta om denna foundation.
Jag har provat det mesta, allt från ganska billiga till jättedyra märken men alltid har det slutat på samma sätt -i ren och skär besvikelse. Så jag hade noll förväntningar på L'oreals nya true match men oh my! Säger jag bara. Det syns inte ens att man haft på det som det annars brukar göra och den här färgen Golden Natural (ser dock inte ut som på bilden!) passar mig utmärkt, jag är helt såld, detta är ett underverk! Den är inte för mörk (brukar vara det vanligaste problemet för mig annars) och man ser inte död ut heller haha!
True match for me :D




Moroccan Curl Control Cream




Vänta er dock inga underverk med denna styling mousse för lockar i synnerhet inte om ni har hår som lever sitt eget liv och tenderar att bilda dreadlocks helt på egen hand men det blir lite bättre. Jag har inte provar den rena oljan än. Kanske jag hade för höga förväntningar....
Jag har inte provat detta på ponyhår :)

EDIT: Okej, okej, jag tar tillbaka ALLT om Moroccan oljan. För idag vakande jag upp med ett nytt hår! Silkeslent och glansigt, så här fint har mitt hår aldrig varit någonsin! Det gäller att använda den på rätt sätt, jag hade i det direkt efter att jag tvättat håret, flätade det och lät det torka av sig självt under natten. Innan hade jag provat på det på lite andra sätt vilket inte funkar så bra. Detta är ett sannerligen ett underverk värt sin vikt i guld -jag har fått nytt hår! :D


Marni at H&M

Jag gillar Sofia Coppolas reklamfilm för Marni at H&M


ponymöte

Idag hade vi ponymöte på ett fik i Uppsala och det var verkligen jättekul att träffa alla igen -det var ju så länge sen! Tydligen håller Summer Hayes på att skriva en europeisk version av G1 Collector Inventory boken! Det hade jag ingen aning om, det var Niklas (Celebrion) som skvallrade om det -toppen tycker jag! :D

Jag och Niklas pratade även om att planera för en maskerad i ren 1700-tals anda -åh va roligt det skulle va!
Jag är verkligen jättenyfiken på dina idéer om klänningar, vi måste ses snart igen, jag är så spänd på att höra mer om det!
Jag och Charlotta ska dock försöka ta oss till balen på slottet i april, tills dess måste jag hitta en ny klänning, en blå puffy.



Baby Leaper följde med Niklas hem istället :)


I'm craving for

Åh vad jag vill ha dessa skor! Först tänkte jag mig dem svarta med silverfärgad strass men nej nu vill jag nog ha dem guldfärgade -de går ju ihop med royalblåa balklänningar.





lite kort om...

Headern är kvar och det är Ice Crystal.
Bakgrundsbilden är lite passande nog Baby Valentine och den kommer säkert att hänga kvar i tre-fyra veckor nu så här kring Valentines day.

Jag nämnde förr att vi skulle ha ponymöte den 20:e januari, det blev dock uppskjutet istället ska vi ses imorn -ska bli jättekul! :D



Båda tillhör min samling och båda är hur fina som helst ber dock om ursäkt för vissa fula gula reflektioner i bilden som inte hör hemma där annars -de är alltså inte gulnade eller nåt.


ponies around the world

My Little Pony Around the World by Debra L. Birge.

Även om denna bok är tryckt 2003 och mycket har hänt under dessa år på nirvana sidan så tycker jag att alla samlare bör ha denna. Den är precis lika viktigt som G1 Collector Inventory boken.

Denna bok kanske inte är något för en nirvanaintresserad samlare, många nirvanas har hittats sedan dess så det saknas en himla massa ponier! Författarinnan, Debra L. Birge, bör trycka upp en ny upplaga nästa år, tycker jag. En 10 års uppdatering så att säga. Jag kommer att ge iaf ett gott exempel på detta nedan.

Däremot finns nästan alla våra europeiska godingar med och precis som i Inventory boken så finns det rutor i denna med som man kryssa i så fort man fått hem en ny pony som inte finns med i den andra boken Jippi! :D




Här omnämns NSS Paradise som en legendarisk pony som hon ännu inte sett. Nåja, idag vet vi att hon finns som Brazil pony och ser i stort sett ut som Paradise gör (samma färger och pose). Dock finns troligen en prototyp (precis som många andra ponier från olika foldrar) som figurerat tillsammans med Paradise Estate annonser. Om denna prototyp (som många andra prototyper) fortfarande finns kvar är dock oklart. Ryktet kommet troligtvis från detta.





Bubbelflaskan till vattenfallet!

Äntligen äntligen! Har jag vunnit bubbelflaskan till mitt gröna vattenfall som nu är helt komplett -ja 100% komplett med kartong och allt! :D
Jag har letat efter denna flaska i snart två år, så det här var en nu eller aldrig chans så det var bara att tokbuda. Det fick kosta vad det ville även om flaskan bara är typ en 1/4 full, det spelar ingen roll jag skule ha den och den blev min!



Sen har jag även lyckats få tag i et en puffy sticker till Hopscotch och en platt sticker till Masquerade.
jag har även köpt boken My Little Ponies Around the World som jag ska skriva lite mer om sen.


fruktansvärt uttråkad

Jag vill inte tråka er med sådana här inlägg och jag kommer säkert att ångra mig och kommer säkert att ta bort inlägget mycket snart men ibland blir jag så där fruktansvärt rent förtvivlat uttråkad så att jag bara skulle kunna fly och byta liv men det har jag redan gjort (ibland) och det blir ganska tråkigt efter ett tag för man kan ju inte fly från sig själv, än vart man reser i världen.

Jag brukar ofta bli det efter tuffa perioder = mycket tänkade i skolan och jobb...det kallas nog manodepressiv I guess, det minns jag nu att vår unga historielärare på gymnasiet sa att jag var, egentligen jag har alltid kunnat hantera det helt utan några "hjälpmedel" för jag har bara sett det som att jag varit extremt uttråkad för jag känenr mig helt tömd på energi samt massa huvudvärk men nu börjar jag undra, för det blir värre med åldern samtidigt har det kanske blivit lite bättre, svårt att förklara det där men svägningarna har blivit häftigare och jag bli lättare uttråkad. Jag känner den där Strindbergska ångesten vilandes över Uppsala (eller "Bondsala" passar bättre) och så blir jag så där enormt irriterad på alla, speciallt på alla ettor som börjat, det finns inget mer irriterande.

Det var därför jag började plugga fysik på universitetet för jag behövde en "överman", något övermäktigt att bita i för att jag bara blev så extremt uttråkad av allt annat i livet oavsett vad jag fördrev tiden med och allt var så lätt (well, därmed inte sagt att livet varit lätt! No, no, snarare tvärtom) och jag ville känna mig puckad (och tro mig det har jag fått göra, precis hela tiden) MEN den här gången trodde jag att det var äkta (ja SURPRISE SURPRISE! Jag är gift med fysiken, jag gjorde en liten Elisabeth I haha) fast när en kurs som relativistisk kvantmekanik börjar vackla så förstod jag att det var något allvarligt fel, det var första gången jag någonsin kände att någonting var kul -ever! Ja det är sant, det finns inte mycket som roar mig okej, my little ponies då men det varar ju så kort stund. Men nu efter tre veckor så har det brustit mellan mig och denna kurs (också) jag insåg något (eller kom till en insikt eftersom många helt sinnesjukt skumma drömmar som inte är utav denna värld) idag som gjorde mig oerhört besviken och förkrossad, det är så förtvivlande att jag det skulle krävas en smärre avhandling för att göra ämnet rättvisa, därför kommer jag inte ens dyfta ett ord om det här.

Jag vet faktiskt inte vad som skulle vara kul här näst? Så ge mig roliga förslag!!! Det ska vara något storslaget i ren Great Gatsby anda typ ;)
Kanske, kanske det skulle kunna få mig på humör igen.

En gång frågade en kille mig vägen till sitt hotell, han var britt och lite trasig...han hade ett armband runt sin handled som ledde till hans femstjärniga hotell. Jag garvade åt honom och tänkte vilket brittdregg som inte ens kan hitta till sitt hotell fast DE satt på honom ett armband -pucko! 
Han är en av mina största idoler och så här känns det just nu, for real....but life goes on and on...on the same track...
where do we go?
Nobody knows...






Life is easy
in a another way
from another point of view





RSS 2.0