Loppis

Idag har jag varit på loppis, alltså inte handlat utan försökt sälja av en massa saker jag vill bli av med. Det gick ganska bra även om vissa saker är svåra att sälja men som exempel så gick böcker ovanligt bra, något som annars är helt hopplöst svårt att sälja men sen beror det väl på vad för sorts böcker man säljer. De jag sålde va psykologi, musik och filmböcker i nyskick alltså "mint" skick för en billig peng och de rök ju direkt, Sen sålde vi även båtgrejer (mest till tyskar som gladeligen satte priser själv vilket var typ 3 ggr mer än vad vi egentligen hade tänk ta, ibland ska man ha tur ha ha!) samt elgrejer vilket gick jättebra, porslin kan man glömma helt. Däremot sålde jag två glas till en liten pojke som kanske var runt 8-9 år. Det va två stora glas, ett gult och ett blått jättefina faktiskt som jag hade satt 5 kr styck för. Han gav mig en tjuga och då skulle han få en tia tillbaka men då sa han "Varför ska jag ha en tia tillbaka?" jag försökte då vara lite pedagogisk och sa att 20-10 kr = 10 kr men då sa pojken "Nej jag vill inte ha den, behåll tjugan du." Jag blev verkligen rörd, där står andra och vill pruta på redan så billiga saker och så fick jag istället 10 kr i dricks, av en liten pojke dessutom! En riktigt charmör som redan vet vad han ska göra hihi :)
 
 
Jag ska skriva en rättelse till mitt föregående inlägg om Confederation Cup: Jag skrev att USA vann 2009 vilket givetvis inte stämmer, det va Brasilien som vann -09, USA tog silver och Spanien bronset då.
Vilken rysare Spanien bjöd upp till mot Italien (som vanligt)! Med förlängning och straffar och sen förlängning av straffar igen! Ska bli kul att se finalen Brasilien-Spanien nu i natt :D
Jag bryr mig inte så mycket hur det går i Confederation Cup även om jag hejar på Spanien men idag kommer jag bara och sitta och njuta av finalmatchen vilket jag normalt sett aldrig kan göra när det är EM eller VM pga ren nervositet. För oavsett hur det går, så är det ändå inte nu som det gäller och vårt älskade landslag La Roja har ju redan visat vad de kan så att det står härliga till! :))))

pumps nly fabulous

 
 
nly Fabulous
 
Jag har skrivit om dessa tidigare men inte hur de passar. Jag har två ur denna serie: metallic silver/svarta och ett par i guld och båda i 37. De sitter väldigt tight och i början kan man få en smärre chock och drabbas av panik för att de är så små i storleken och svåra att få på och de känns som en 36:a kanske men återigen gör inte det! De ska sitta så -som en smäck! Och det gör faktiskt inte ont heller. Däremot har jag ganska långa tår så en del av tårna syns då spetsen i fram är väldigt liten tillskillnad från andra pumps som jag har.
Och en sak till, när det kommer till pumps som är utsmyckade med stenar, så måste man se upp lite extra med hur man går, det är väldigt lätt att man skrapar i stenarna i varandra titt som tätt.
De ser verkligen lyxiga ut i verkligheten.
Helt enkelt Fabulous! :)
 
 
  
 
 

Pumps Steve Madden Dejavu och Babylonn

Här är mina två pumps från Steve Madden.
 
Steve Madden Dejavu
 
Glittrar i galaxyglitter, guldfärgade och finns inte längre att få tag. Strl 38 (fanns bara i den strl då så jag chansade) Lätta att gå i, ursnygg design. De har spetsig tå vilket gör att de ser än mer slimmade ut än Babylonn modellen. Bara haft dem inomhus en gång under melodifestivalen. Eftersom att det är en storlek större än min ordinarie storlek som är 37 så är de lätta att få på och av samt bekväma i överlag men dock finns risken att de efter ett tag kommer att bli för stora men ack den dagen den sorgen.
 
 
 
 
 
Steve Madden Babylonn
 
 
Rosa i mocka, storlek 37. Använt på nyår och en middagsbjudning, svåra att gå i mest på grund av den kraftiga böjen i fram annars helt ok, fick dock skavsår första gången vilket nästan alltid händer ändå men återigen: bättre att de är för små första gången och sitter som en smäck istället för sen glappa efter att man gått in dem. Så köp den storlek som ni har så att de inte glappar efter bara en gång. Så jag skulle vilja påstå att dessa inte är för små i storleken även om det kan kännas så första gången man har dem på sig. Supersnygg design, stilren -älskar Steve Maddens designer! Alltid så slimmade och samma sak här som med Rebecca Stella; mindre mellanrum mellan klack och platå vilket gör dem snyggare och allt är liksom bara mer slimmat och precist i designen och sen; ju högre klack ju mindre storlek! Såklart lite på bekostnad över hur det är att gå i dem. Som sagt, supersnygga på display och passar också mest för att lungt strosa runt inomhus på middagsbjudningar för vem vill förstöra dessa utomhus? Går att köpa här
 
 
 

Sugar Apple Candy Comb

Äntligen hittade jag Sugar Apples gula Candy Comb dock tillsammans med Sugar Apple på ebay. Jag är så glad för jag har nog letat efter denna i över ett år. Så nu har jag alltså två Sugar Apple och ska sälja denna. jag har lagt upp henne på Tradera så kika gärna in här om ni vill titta på annonsen så ser ni hur jag brukar strukturera upp mina MLP-annonser.
 
Nu är min Sugar Apple äntligen helt komplett! jag ska lägga upp en bild sen på min Sugar Apple tillsammans med sina tillbehör.
 
Hörrni fresten idag är det varmt! Nog varmaste dagen hittills, åtminstonde här i Uppsala :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Pumps

Här kommer en litet inlägg om tre av mina pumps vilka sorter de är, storlek och passfom. I nästa inlägg har jag delat upp dem lite efter märken.
 
Dessa heter Fashion och färgen kallas satin, klädd med små stenar som glittar i kapp. Är beställda från ebay UK de är en av mina favisar dock är de helt sjukt svåra att gå i.
Dessa är vanliga 37:or dvs en UK 4. Passfomen är perfekt, inte ett dugg trånga någonstans men det öppna strassbeklädda mitten partiet i själva platån som känns inovativt :) och annorlunda gör att de är helt sjukt svårt att gå i dem för att "väghållningen" alltså greppet om marken under dina fötter blir liksom... diffus.
Jag har bara använt dem en gång och det var på sista april förra året och försökte dansa i dem, det var inte så lämpligt.
Passar mest för att strosa runt hemma på parkett golv lite lungt och fint :)
 
 
 
Från forever21, svarta i mocka imitation med leopardmönstrad insida, också dem UK 4. De satt väldigt trång första gången men dessa är de enda jag gått runt på stan med. Klacken och platån är lite lägre än de andra. De var svårt att gå i dem första gången men nu är det nästan glappvarning på dem och de sitter skönare nu och är lätta att gå i jämförelse med mina andra.
Dessa kan man definitivt använda som vardagspumps, gå längre sträckor i ex shoppa på stan etc.
 
 
 
Rebecca Stella från Nelly, beiga i mocka, storlek 36 som jag fått av Whirley :) Dessa är verkligen superhöga och superslimmade i designen -otroligt snygga på display! När det kommer till pumps så kan en milimeter hit och dit göra mycket inte bara när det kommer till klackhöjden utan även på kompositionen i övrigt dvs avståndet mellan klacken och fotsulan, höjden på platån etc. just denna modell är minimalistisk i varje detalj, mellanrummet mellan fotsulan och klacken är mindre än på andra modeller vilket gör dem snyggare men de är oerhört svåra att gå i. Jag klarar bara att gå i dem inomhus, svårast är att gå ner för trappsteg eftersom att den precis som med Fashion (Ovan) gör att man lätt faller framlänges.
Passar inomhus, där man rör sig så lite som möjligt ex. middagsbjudningar.
 
 

Confederation Cup

Imorgon drar Confederation Cup igång som alltså håller på mellan 15-30 juni. 
Confederation Cup ska inte ses som nån måttstock inför VM. Sist var 2009 och vanns då av USA. Spanien lade likt många andra stora nationer aldrig i några högre växlar för den cupen och slutade 2:a.
Jag hejar alltid på Spanien och vi har haft väldigt ropligt med vårt fotbollslag sedan 2008 (EM-guld), 2010 (VM-guld) och nu sist 2012 (EM-guld igen! :D) och det är det enda laget genom tiderna som tagit så många mästerskapstitlar i rad med ett och samma lag. Så gott som, för Puyol och supermålskytten David Villa saknades sist under EM:et förra året vilket märktes första veckan. Det tog några matcher innan laget hade "spelat in sig" men sen flöt det på och de förlorade aldrig en enda match och knep EM-guldet tillsut ändock. Det visade än en gång på att man byta ut vilka spelare som helst på plan och ändå ha en mängd spelare på avbytar bänken som ständigt uppnår världsklass. det är det många nationer inte vågar göra som Spaninen gör, låta nya spelare få chans att spela så mycket mästerskap som möjligt för att hela tiden kunna fylla på med toppspelare som är synkade tillsammans. Sen är vi ju också ett stort fotbollsland där så gott som var och var annan pojke börjar spela fotboll i mycket ung ålder (ca 4 år) och gallringarna till de stora klubbarnas miniorlag är superhård. Så man ska ändå komma ihåg att det tagit generationer av spelare att komma upp i den nivån vi är i dag, med ett helt synkat lag.
 
Jag håller i alla fall med övriga skribenter om att inför Confederation Cup i år så är Tahiti favoriter! :D
Jag fullkomligt äääälskar Tahiti!!! Det är tveklöst den allra vackraste platsen på jorden, en snart förlorad värld av det vi kan kalla "paradiset på jorden". Jag kan börja gråta av att se bilder därifrån och det är ett givet smekmånads resmål, en dröm utan dess like! :))))
 
 
 
 

heels

Jag har för länge sen sagt att jag ska skriva lite om att gå i heels.
Ett tips är att öva hemma mycket först.
Vi kvinnor har bredare bäckenben vilket gör att vår normala gång är att  gå mer med bena utåt (det är därför vi ser var och varannan tjej stappla fram på sina klackar ) medans män inte har några större problem att gå i klackar och det är därför vi ser Drag Queens som Christer Lindarw gå som om de vore födda med klackarna på -varför? Deras smala bäckenben gör att det inte är svårt att lägga den ena foten framför den andra, medans vi måste träna på det och tänka på det som om det vore välrdens svåraste sak, när vi väl lärt oss att gå rak och lägga ena foten framför den andra framkallar detta i sin tur ett karaktäristiskt vickande på höfterna vilket inte killarna för på köpet däremot (återigen pga bäckenbenets storlek)!
Sen vill jag poängtera, vilket kanske beror på att det är en vane sak men jag tycker absolut inte att det är fult att stappla fram på sina klackar -snarare tvärtom, jag tycker det ser lite charmigt ut medans en kvinna som lärt sig gå "rätt" nästan ser lite rolig ut där hon kommer framhuldande med sina vickande höfter och rumpa -ja jag vet inte men idag ser sånt bara lite komiskt och förläget ut I have to say och något som idag enbart (dock allt mer sällan) syns till på catwalken.
 
Så mitt tips är att förutom att öva en massa framför spegeln så använd dina skor en helkväll hemma exempelvis vid en middagbjudning då du kan ta av dem när helst du känner för det men håll ut så länge som möjligt så att de blir ordentligt ingågna.
 
Och nu till nästa grej
Många klagar på storleken och proppsar på att man ska köpa en storlek större för att de görs så små men gör inte det!
Det finns en genomtänkt mening varför de sitter så tight som de gör: ju högre klack ju mindre storlek!
Med tiden kommer skon att bli glapp! Har du då köpt en för stor storlek så kommer den troligen att börja glappa redan efter första kvällen. Detta kan visserligen lösas med ett inlägg men jag föredrar att klackarna ska sitta som en smäck från början och helt problemfritt.
Nåja, visst får man alltid ett skavsår eller två efter första gången men sen brukar det gå bra.
Det där med glappande kommer att komma ikapp vilken storlek som helst! Den dagene den sorgen kan man lösa det med att lägga lite papper längt ut vid tån men oftast är det faktiskt bara en fot som börjar glappa detta beror på att vi har en fot som är lite större än den andra.
 
Jag ska skriva lite om varje pumps-par jag har i ett annat inlägg.
 
 Min katt Pi tycker om att lägga sig i fönstret bakom pumpsen -hon skulle kunna göra reklam för Nelly hihi
 
 
 

My Little Pony träff

Vi samlare i Uppsala, är ett gäng på fem stycken som brukar ses då och då för snacka lite ponisar. Det var en dag i mitten av april då vi begav oss ut till Fudji_blomma (Mickan). Folk kan undra vad vi pratar om under dessa träffar men ja....det är sant vi pratar om MLP, i mun på varandra, i flera timmer i sträck! Helt skumt egentligen hur man kan det ha ha!
Och det är inte karaktärerna vi pratar om utan oftast olika set släpp, tillbehör, våra senaste köp och andra mystiska saker om olika tillverkingingar som behöver "redas ut" och mycket mer.
Mickan är den som har störst samling av oss med lite över 270 st ponier hon hade precis flyttat ut i ett hus på landet så det var kul at se hur fint hon hade fått det där :)
Efteråt var vi till en restaurang och åt middag -det var verkligen trevligt att va alla samlade igen! Och vi ses snart igen på vår numera traditionella sommar-ponyfest hos mig :D Ser verkligen fram emot det!
 
Här nedan kan ni frossa i bilder från hennes samling :)))
 
 
 
En del är mina gamla godingar, kul att se dem igen som Wind Whistler, Twinkler, Blue Belle, Snowflake, Satin n` Lace, Baby Whrily Twirly, Baby Waddles, Beach Ball, Mimic, och kanske några fler men i synnehret Ligthning med sin originalborste och satin ribbon till! Min favvo! :))
 
 
 
 
 

Aww sooo sweet!

Förra veckan, dagen efter jag vunnit en auktion fick jag hem detta. Jag undrade vad det var för den var så omsorgsfullt packad och dessutom hade jag vunnit auktionen bara dagen innan så det kunde det ju inte va, tänkte jag.
Jag blev verkligen rörd över detta, för kuvertet med det vackra frimärket från England var adresserat med en perfekt handstil innehållandes ett sött kort med gulliga ord och en tjockt papp för att skydda extra.
Även om det bara var en vunnen auktion från en säljare så var det så otroligt omsorgsfullt packat och skrivet, att det mer såg ut som en kärleksbrev och en obotlig romantiker som jag blir givetvsi rörd i djupet av mitt hjärta över sånt här, har man rört en köpare till tårar i sina rena omtanke -ja då har man lyckats som säljare :)
Jag finner inga ord.
 
Här är en bild på det och Galaxys Puffy sticker! Äntligen är hon komplett och det kommer upp en bild på det sen :)
 
 
 

Jättegeting!?!

Idag såg jag den största getingen jag någonsin sett och jag har försökt googla och ta reda på vilken det är.
Den enda som kommer upp i samma storlek är alltså den Asiatiska jättebålgetingen men det kan det inte ha varit för huvudet var svart och inte gult eller orange men jag är väääldigt säker på att den va ca 5cm och absolut inte mindre! Den av dessutom kraftig i kroppsbyggnaden. Den lät en hel del men frågan är -vad var detta? Den såg ut som en rödbandad geting men var det en drottning? Eller en förvuxen geting? Eller helt enkelt en stekel som ser exakt ut som en geting? Den flög sen lyckligtvis ut från rummet och ut på balkongen igen där de har sina bon.
Detta va den närmaste beskrivning som jag hittade:
 
"För två år sedan, ungeför vid denna tiden, så hörde jag ett jättehögt brummande i köket och fick se den...utan tvekan...absolut största jä-la getingliknande sak jag någonsin sett (och någonsin vill se).
Jag överdriver inte när jag skriver att den var 4½-5 cm. Såg precis ut som en geting, fast gigantisk, och hade ett rött "bälte". Antagligen en drottning.
Jag gillar inte getingar i vanliga fall men jag blev så rädd att jag blev helt paralyserad först. Sedan hämtade jag dammsugaren, som tack och lov fanns i närheten, och sög upp den.
Jag har sett fler sådana här getingsaker, passerandes förbi, men tack och lov inte i huset.
Vet fortfarande inte exakt vad det var, eftersom jag inte kunde hitta information om att det ens fanns en getingart av den storleken i Sverige."

Svar på My Little Pony film fråga

Jag fick ytterligare en My Little Pony film fråga här på bloggen:
 
"Åååååhhhhhh jag tror jag dör lite!!! Jag var besatt av den när jag var liten, fast det var svenskt tal och det var myycket bättre, de har mer inlevelse osv. Jag MÅSTEha den!!! Jag har för mig att den hette "Rampljus" eller "Bright Lights" på engelska. Vet du vart man kan få tag på den? SKulle bli så sjukt glaaad ! xD"

 

Svar: Ja "Bright Lights" gav ut i 4 episoder och heter "Skuggtjuven" på svenska och för att få tag i den på originaldubben så finns den bara på vhs och dyker upp lite då och då på Tradera. Gå in här på denna länk för att hitta omslagbild och mer information: http://mlpsvenska.webs.com/trefa.htmion

 

Jag har under länkar till denna sida där ni kan hitta alla avsnitt och en massa informat -kika gärna in där om det är något mer vi vill veta:

My Little Pony -Den svenska originaldubben

 

Fortsätt gärna och ställa frågor -det är alltid lika kul varje gång! :D

 

Här följer samtliga fyra avsnitt av "Bright Lights" på engelska dock:

 
 
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0