Cherries Jubilee MOC

Cherries Jubilee MOC

Och så var hon äntligen min!
Nu kommer äntligen det jag hållt på så länge.

Återigen, är detta lite rörigt men jag ska försöka reda ut denna djungel av CJ's och alla dess backcard. 
Det finns alltså flera MOC releaser av denna. 

US 1985: detta är den jag har, det står att den ska ha scented sticker vilket är mycket intressant då jag aldrig någonsin sett en sådan för CJ -någon som vet något om detta? På min ser man inget, bara någon liten vit kant till en lapp som sticker ut under foldern, kanske den? Här är en bild där jag tycker mig kunna skymta en puffy sticker. Det är alltså samma backcard som min vad säger ni?  http://kscraftycorner.blogspot.com/2012/01/my-little-pony-biography.html

UK 1985: http://fuselit.blogspot.com/2010/10/my-little-duckbimbobrat.html


UK 1986: Men även i Skandinavien. Kom i samma set som Honeycomb, Hopscotch, Posey, Snowflake och Gypsy men denna hade rakt hår, mörkare symboler och ska, så vitt jag vet, kom med en puffy sticker samt andra tillbehör:
 http://www.etherella.com/scrapbook2/cherries_jubilee.htm

Hon var en mycket populär pony och kom även ut som So Soft Pony 1986 i USA men hon finns också som flera olika nirvanas.





My Little Pony i aftonbladet

Jag såg denna i aftonbladet. Jag tycker inte att det är roligt att dessa uttryck fortfarande används.
Dessa åsyftningar myntas inte allt för sällan i smått homofobiska sammanhang. Även om det i sig inte har något med det att göra och att det just detta fall handlar just om den missuppfattningen så är det fortfarande nedsättande och diskriminerande. 
För inte allt så länge sedan användes andra ord i liknande sammanhang, ord som i dag är extremt tabubelagda -så har vi inte kommit längre än så?
Inte okej.






Swirly Whirlys barrette & Peppermint Crunch

Köpte denna barrette med Peppermint Cruncn men bara för komma över barretten såklart. Jag tycker om just Peppermint Crunch väldigt mycket, den är så fin så och har så läckra färger så jag behåller nog henne som displaypony. Dock har hon nyansskillnad mellan kropp och huvud som syns mer i visst ljus, vilket är väldigt synd då hon annars är i superfint skick och doftar fortfarande men jag skulle givetvis vilja ha henne MOC :)



När jag väl fått hem hennes ribbon som är på väg från samma säljare så är min Swirly Whirly helt komplett! :)
Barretten tillhör alltså Swirly Whirly och inte ponyn på bilden som är Peppermint Crunch.


katastrof

Jag kan bara tillägga precis som jag skrivit på fb att jag är så besviken att jag inte ens kommer att kolla på ESC och snälla kan ingen binda fast människan?!
Det är inte OK att framföra något som klassas som en psykisk sjukdom som kroniskt sitter i hjärnan och då euphoria är ett utav tillstånden -hur sunt är det på en skala?? Inte OK!
Jag menar euphoria = psykos
Jag ser hellre att de skickar Danny ist så man slipper skämmas ihjäl (igen) fast det tycks vara en masspsykos just nu -inte sunt som sagt.
Sen att hon har spasmer också är ju bara too much!
Nej, jag packar ner David i väskan i sommar och moving on :)

Edit: Jag säger ju det. Där nere på öarna går sådana låtar som Shout It Out hem det var verkligen inte oväntat att han fick 12:an av Malta och om de andra örana hade fått vara med och röstat så hade David vunnit LÄTT! Loreen har ingen tvättäkta klubblåt och kommer inte spelas så mycket (inget allas med andra ord) på klubbarna i sommar, sorry. Jag kan se Shout It Out på legendariska klubbar som Titos och BCM såväl i Spaniens som i Greklands övärld i sommar och det är en spansk låtskrivare med i spelet så jag kan verkligen inte se några problem med att lansera honom där :D

Sommarens stora dans hit No. 1!


Mello

Och så var det dags för finalen av Mello och det är ingen hemlighet att jag tycker Shout It Out är den grymmaste låten, inte bara i startfältet, utan på mycket länge. Jag kan hålla med om att både Loreen och Dannys låtar är väldigt bra men nej, David vinner med hästlängder, enligt mig har han sopat bort all konkurrens.

För mig är introt viktigt i synnerhet när de bara har tre minuter på sig att imponera, som sagt det krävs bara några millisekunder sen måste låten vara igång och där är både Loreen och Danny lite sega.

Sen har jag väldigt svårt för Loreens framträdande, det är klart det sämsta framträdandet i hela startfältet. Det är bara Kylie, Madonna och September som kommer undan men sådana moves, de ligger dessutom på en helt annan nivå -Loreen blir bara en underligt ryckande och tafatt figur som mestadels hamnar i otakt.

Men jag fattar att mina favoriter sällan vinner men jag kommer iaf att ta med mig Shout It Out till örana i sommar och se till att den spelas på klubbarna och sen kommer alla att undra varför inte den låten vann?


Nikita La Femme

Det blev inget bloggande igår, jag var för trött och sen blev det ingen MLP istället fastnade jag framför några Nikita La Femme avsnitt. Jag fullständigt älskade den serien när den gick och jag vill köpa alla fem säsongerna på dvd men det visade sig att det inte släppts för region 1 än förutom säsong 1!

Så jag har börjat kolla på serien (igen) men på datorn, bara sett de tre första avsnitten av säsong 1 än men jag gillar inte alls att sitta framför en dator och uggla -jag vill ha min stora plasma tv till just sånt, att kolla på serier och filmer (onej, den tv:n lämpar sig inte alls för sport vilket kan driva mig till vansinne några gånger om året, under VM och allt sånt).

Jag öppnade mitt paket igår som jag hade fått för flera dagar sen och jag är super duper nöjd och håll ut! jag ska avslöja men det kan ta lite tid att skriva ihop det jag hade tänkt om det. Så nu vet ni det om ni sålt till mig och det dröjer med omdöme så beror det oftast på att jag ibland väntar med att öppna tills jag har mer tid, som en liten belöning till mig själv så där :)
Nej, jag ska verkligen skriva ihop nåt men nu ska jag zumba och sen kolla på ett till avsnitt av Nikita La Femme! :D





och jag fullständigt avgudar Peta Wilson i rollen som Nikita


Mars 7, 2012

Jag har precis kommit hem från tentan och är helt slut, blev liksom yr så jag försöker återhämta krafterna lite, kanske kollar på en My Little Pony avsnitt rent av :D men annars kommer jag blogga ikväll för nu ska jag deflocka min Ribbon -äntligen! Och så har jag fått hem något för mig ganska speciellt, den står på min want list iaf :)

see you soon!


RSS 2.0