rävar

Rävar i National Geographic.
Så otroligt söta! Den röda räven associerar jag till min egen hund men den verkar lydigare än Aragon hihi.

 Jag hör till den skaran som inte tycker att människor passar i päls, dessa pälsvästar som cirkulerar omkring just nu får folk att se ut som grottmänniskor, om man nu ändå tycker att det är snyggt så kan man lika gärna ta en fuskpäls entligt min mening (första gången jag såg det trodde jag att det var ett skämt btw inte snyggt). Glädjande är dock att fler och fler modebloggare och kändisar som tar detta i beaktning, en som bara väljer fusk är ju vår underbara Maria Montazami.
Det bör tilläggas att artikeln handlar om uppfödning av tamrävar för att studera hur de förändras över flera genrationer vilket också visat sig vara fallet, de blir alltså inte bara tamare utan de ändras även fysiskt och detta över bara några generationer! Denna uppfödning har alltså inget med den hemska pälsindustrin att göra
-tack och lov!


Deras päls och deras liv är det enda dem har och det vill människan ta i från dem.






Kanske en räv från början? Vem vet...


Kommentarer
Postat av: Retrophilia

Ååh, kramgoa rävar! Haha, jag vill också gosa med en! Jag läste en bok när jag var liten, pälsräven Mikaela tror jag den hette. Det var ett par som räddat henne från en pälsuppfödning, usch vad jag grät när jag läste den.



Jag har aldrig gillat päls, inte ens fuskpäls! Köper jag en jacka och den har en pälskrage så ser jag till att den är avtagbar.



Söt hund du har!

2011-12-02 @ 21:02:56
URL: http://retrophilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0