Dagens Pony: Wigwam

Wigwam

Big Brother Ponies 1988 Year 7

Kom i samma set som:
Tracks/Steamer, Barnacle, Chief, Tex och Tug/Salty.

Wigwam köpte jag själv samtidigt som jag köpte Tex. det var naturligtvis mycket svårt att välja då jag ville ha dem alla! Dessa nya första pojkponier som (iaf jag hade sett då men egentligen är detta andra släppet av Big Brother och de såldes senare i Sverige än -88) men tillslut föll valet liksom givet på cowboy och indian såklart. Idag är Barnacle en sörre favorit och hans popularitet har ökat mycket tack vare "Pirates of the Caribbean".
Wigwam upptäcktes först av Baby Tiddley Winks och baby Fiffi som är ute på äventyr och hittar Wigwam och hans tält ute i vildmarken där han bjuder dem på pannkakor, något han återkommande gör bl a när Sea Breeze och Hula Hula dyker upp på Barnacles skepp. Det är bara något outalat mystiskt över Wig Wam. Min Tex har jag inte kvar pga att han hade en massa åldersfläckar vilket var väldigt synd då han var så otroligt fint bevarad i övrigt men jag har hans tillbehör kvar och jag letar efter en felfri Tex MOC. Inga stickers eller satin ribbons medföljde till dessa. 

Kam: Röd racer bil
Hatt: Indianhövdings bonad
Bandana: Blå




Wig Wam's backcard



Backcard bilden är lånad av Lady Twilight

I detta avsnitt introduceras Wigwam och de två sista bilderna är ur den serien när Barnacles och Wigwam möter Tropical ponierna som jag nämnt i tidigare inlägg -se tropical ponierna. Klicka på bilderna för att de ska bli större!



Min f.d. Barnacle som numera ägs av Celebrion (Niklas) och Jack Sparrow. Barnacle är en utav de ponier som jag allra allra helst skulle vilja ha (jämte Tex) MOC men i och med nya "Pirates of Caribbean" filmen har hans pris MOC skjutit i höjden igen (varje gång det kommer en ny film typ) och man får räkna med lungt över 200$.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0