Dagens Pony: Cherries Jubilee

Cherries Jubilee

Groom n`Style Ponies 1985 Year 4

Jag hade henne som liten för att jag fick henne av en kompis eller så var det syrran men jag minns faktiskt inte men jag fick henne iaf tillsammans med Majesty, Baby Cuddles, Baby Cotton Candy och Peachy och ingen utav dem har jag kvar idag för att de var i för dåligt skick och Peachy var en dublett (trodde jag då). Senare upptäckte jag att jag hade Peachy Italy och att det var en Hong Kong som jag hade gjort mig av med i absolut topp skick -well, så är det ibland och tur att jag ändå inte är mycket för varianter. Hon är likt Posey en utav de populäraste och vanligaste ponierna (när det kommer till de allra vanligaste kan vi räkna upp många fler som Firefly, Baby Cotton Candy, Majesty, Lemondrop och Peachy men det är också så jag upplevde det när jag var liten).
Hon återkom 1986 som en del av So Soft setet liksom flera andra Groom n`Style ponier gjorde. Hon släpptes även en andra gång 1986 som non so soft (NSS) men det som skiljer henne från den första verisonen är att den inte hade så lockigt hår utan mer vågigt och dessutom var det kortare samt att symbolerna är lite mörkare, trots dessa skillnader kan dem vara svåra att urskilja.
Den andra NSS versionen (1986) kom på de europeiska carden med International Ponies och hade en ljusgrön fågelborste samt grön satin ribbon. Hon kom med puffy stickers utom som so soft då den var platt men jag saknar stickers till henne.
Denna Cherries Jubilee är köpt av en MLP säljare på Tradera.
Jag ska också tillägga att jag är lite osäker på vilken version det är som jag har men jag tror det är den första, hennes hår känns lite längre men att lockarna har släppt tyvärr vilket isf gör mig högst tveksam till att behålla henne i annat fall får jag leta ny borste. De MOC bilder jag sett på henne ser håret inte ut att vara så krulligt som man ser vissa Cherries Jubilee's vara utan mer som långa lockar som ligger upplagda på ryggen.
Vad tror ni, vilken verison rör det sig om och är det värt att behålla henne (för hon har inga andra fel) eller är det jag som börjar bli för kräsen?

Borste: Ljusgrön fjärilsborste
Satin ribbon: Ljusgrön



Cherries Jubilee's backcard (US)



Backcard bilden är lånad av Lady Twilight


Kommentarer
Postat av: joanna-ATT LEVA MED ASPERGERS SYNDROM!

svar: kul la till dej med nu:)

2011-06-09 @ 14:39:04
URL: http://domkallarmighannes.com
Postat av: joanna-ATT LEVA MED ASPERGERS SYNDROM!

svar: kul att du ville vara med i dagens blogg en vinnare är nu utsedd gå in och se om de var du:) om de inte var de så passa på att anmäla dig till morgondagens tävling och ha en chans till:)

Ett tips är att lägga till mig på bloglovin eller bloggkeen så ser du direkt när det kommer upp nya tävlingar:)

Om du säger till när du lagt till mig så lägger jag till dig med:)

kram

2011-06-09 @ 21:28:32
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0