Dagens Pony: Loving Family Apple Delight

Family Apple Delight

Loving Family 1989 Year 8

Hasbro kom ut med totalt 6 st olika familjer men tre kom 1989 vilket var; Family Sweet Celebration, Family Bright Bouquet & Family Apple Delight och varje familj innehöll 4 st ponier, mamma, pappa, syster och bror, i vardera familj. De andra tre familjerna kom 1993 Year 12 under namnet Family Friends & Family Babies.
Som för de flesta ponierna i min barndoms samling så köpte jag även denna pony familj helt själv som liten samtidigt som jag även köpte Family Brisght Bouquet Dessa fsamiljer har sålts väldigt olika förpackningar men jag hade turen att köpa dem kompletta dvs i 4-pack, annars har de förekommit var för sig eller enbart i 3.pack. Jag saknar fortfarande Family Sweet Celebration som jag dock sett 3-pack MIB på ebay gå för ganska mycket. I 3-packs versionen för Sweet Celebration familjen är det Baby Sister Sweet Celebration som saknas.
Family Apple Delight är naturligtvis relaterade till allt som har med äpplen att göra och i ett avsnitt leker Hopscotch hoppa hage med barnen och sedan får hon ett äppelträd av föräldrarna där det gömmer sig en underlig figur.
Vissa av föräldrana kan vara  "no country" dvs spansktillverkade och detta kan vara blandat hur som helst det samma gäller för baby ponierna som är "ej Pat. Pend." dvs Germany vilka mina är. det bör cokså tilläggas att färgerna på baby sister poniernas barrettes kan skilja samt att säkerligen även borstarna skiljer beroende på vart och hur de såldes. Det finns inga varianter av dem vad gäller färger eller liknande.

Borste: Corall blombukett
Kam: Guld gul pick
Satin Ribbons: 2 st mörkturkosa
Tillbehör: Gul fluga till Baby Brother Bright Bouquet och ett lila hårspänne till Baby Sister Bright Bouquet.




Family Apple Delight's backcard


Backcard bilden är lånad av My Little Wiki


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0